Oktober 2011

Sikke en start på oktober! Sommeren faldt 1. og 2. oktober, er der nok nogen der vil mene, for undertegnede var det en dejlig weekend, den 1-10 blev tilbragt i en sejlbåd på østsiden af Saltholm, her blev vi blandt andet, underholdt af op til 18 sæler på en gang, fuldstændig og totalt havblik, og ikke mindst en dejlig frokost. Vi var på vandet hele dagen, det meste af tiden uden sejl, men på vejen hjem og syd for broen, fik vi lige ca. 40 minutter med god vind, så sejlene kom også i brug.

Om morgenen blev jeg ringet op af næstformanden, med en nyhed der varmede, der var sat 245.000 kr. ind på SSFs konto, disse kom fra boet efter Amagerbanken, men da vi havde flere konti i banken, viste det sig, at vi havde fået ekstra tilbagebetaling, på kr. 285.000, og vores tab på Amagerbanken var reduceret til kr. 173.000, stadig mange penge, men dog ikke som den fatale dag, hvor banken lukkede, der stod vi til at miste 1.100.000 kr. Om banken kunne have overlevet, det skal jeg ikke kunne sige, jeg vil blot glæde mig på foreningens vegne, over at vi nu har fået 84,4 procent i dividende, og pengene falder på et tørt sted.

Omkring vores tilbygning i klubhuset, kan jeg meddele at Københavns kommune, brillerer med manglende viden om hvor og hvordan, en byggetilladelse skal bevilges. På nuværende tidspunkt skulle vi have været startet, men på grund af forviklinger i kommunen, er vi nødsaget til at vente til foråret, for at starte tilbygningen, dette er højst beklageligt, da alle parter ellers var klar til start.

Den 12. oktober holder vi medlemsmøde omkring udviklingen i SSF, jeg vil opfordre jer alle, til at møde op til dette kl. 19 i klubhuset, kom og deltag i diskussionen, kom med ideer, og frem for alt, vær med til at udvikle vores dejlige klub. Vi kunne godt tænke os at se rigtig mange til denne aften, hvor der bliver rig mulighed, for at komme med sin mening, deltage i eventuelt gruppearbejde, diskutere nye tiltag og kommentere på alle mulige andre.

Mød op med godt humør, tag vel imod Lisbeth og Jens, som vil guide os igennem aftenen, og sidst men ikke mindst, tag ja hatten på.

Vi har også en OL-aften på programmet, den 24. november fra kl. 19. Her har vi fået Jonas Warrer, tidligere optisejler i SSF og olympisk guldvinder fra 2008 i 49er til at komme og fortælle om netop guldmedaljen, samt om kampagnen op til OL i London 2012.

Jonas rejser nogle dage efter til Australien for at deltage i VM, hvor det gælder om at kvalificere Danmark til OL, og ikke mindst, selv måske at kvalificere sig som en af de danske sejlere, der skal af sted til London, og for Jonas, vil det være muligheden for at forsvare sin olympiske guldmedalje, som han jo vandt efter et fantastisk drama i Kina. vi glæder os til at høre ham fortælle.

Vores eget medlem Chris Dam, eller som mange af os kalder ham, Mr. Hempel, vil også fortælle historier, omkring det danske meeting point, under OL i Grækenland og Kina, her var Chris ankermand, og han kan fortælle om ideen, fordelene og sikkert ikke mindst, en masse sejlerhistorier. Om de er sande eller hvad, vil jeg overlade til Chris. Den aften kunne meget vel gå hen og blive et tilløbsstykke, så her vil jeg opfordre medlemmerne ti, at bestille plads i restauranten.

Den 22. oktober holder vi standernedhaling i klubben. Det starter ved vores standermast kl. 17, her vil undertegnede holde en lille tale, vores kanonlaug vil skyde sæsonen af, og der vil være en lille en til alle medlemmer. Efterfølgende vil der være fest i klubhuset. Her vil der være en fantastisk middag, og Hanne har som altid sørget for den musikalske underholdning.

Årets SSF’er vil denne aften blive kåret, dette plejede vi at gøre på efterårets generalforsamling, men eftersom vi har lavet dette om til kun at være om foråret, har bestyrelsen besluttet, at det fremover vil være ved standernedhalingen dette foregår. Vi skulle også have kåret årets klubmestre hos ungdomssejlerene, men den 1. oktober var der kun sommer og ingen luft, vi skal dog kåre årets ungdomssejler, dette i forbindelse med nedhalingen af standeren.

Så til alle medlemmer, mød op og vær med til at afslutte sæsonen på festlig vis, vel mødt.

Sejlerhilsen fra Tonny