September 2011

I disse valgtider

Når jeg skriver sådan, ja så skyldes det, at hvis der er nogen, der går rundt med et ønske om, at deltage i bestyrelsesarbejde i SSF, ja så bevæger vi os også mod valgtider i SSF, ja, jeg ved godt det først er til marts, men tiden flyver.

Er der nogen, der har ønske om at deltage i bestyrelsesarbejdet, ja så kom og meld det ud. Der er til foråret 5 poster på spil, 1 formand, 2 havneudvalgsposter, 1 til kapsejladsafdelingen, 1 ungdomsleder og desuden er der også en suppleant på valg.

Når jeg skriver sådan, er det naturligvis for at åbne op, hvis der er nogen der har lyst. Det kunne være der var en med en formand i maven, som mener at kunne gøre en forskel eller en der gerne vil have med ungdom, havn eller kapsejlads at gøre og som måske sidder med nye ideer, til hvordan vores forening skal drives.
    Kom og snak med os og få en ide om hvad det vil sige at være i bestyrelsen.

Jeg ved ikke, om der er nogen af de nuværende bestyrelsesmedlemmer, der klæber til stolene, men jeg viger gerne pladsen for en bedre, og er det tilfældet, at vi skal have et kampvalg, så tager vi det, det skærper blot pågældende medlems interesse for tingene.
    Der er ingen problemer med kampvalg, de er sunde for foreningen, de er sunde for bestyrelsen, og ikke mindst for medlemmerne.

Det kunne også være du går efter en bestemt post, så kom og snak med os, det kunne jo være at den bliver ledig, eller pågældende bestyrelsesmedlem, måske syntes at du er en bedre kandidat.

Hvis vi skal udvikle os, så er medlemmerne, nød til at være medspillere, komme med nye ideer til drift, investeringer, medlemstilbud, ja ideer til nye former for kapsejlads, ikke blot for sejlbåde men måske også for motorbåde.

Nye ideer til at få flere sponsorer, måske at få en kapsejlerskole med nye moderne både, flere typer joller til ungdomsafdelingen, ja hvad som helst, alt der kan være med til at udvikle sejlforeningen.

Jeg vil også komme med en opfordring til medlemmerne:

Jeg vil bede jer om at holde øjnene åbne. Det er sådan at der forsvinder ting og sager i foreningen. Her snakker jeg ikke om både, nej jeg snakker om at træ som foreningen har modtaget fra et medlem, og som ligger på pladsen ved værkstedet, her forsvinder der lidt af gangen, det er egetræ i store stykker, så det er da synligt at nogen tager det i dagtimerne.
    Der er også lige historien om 3 store brugte batterier, som i kort tid blev stillet ved vores batterikasse, disse 3 x 25 kg forsvandt lige så stille op i den blå luft. Batterikassen betaler foreningen for at leje og pengene fra vores gamle batterier og andet skrot, bliver brugt til at betale for lejen af kasserne.

På jollepladsen forsvinder også ting. Benzin forsvinder på mystisk vis fra ungdomsafdelingen, DMU og ASS, underligt nok, da benzinen er låst inde. Kajakker forsvinder også bare fra kajakpladsen.

Jeg håber ikke, at vi i foreningen skal til at have overvågningskameraer op for at stoppe disse tyverier, men fortsætter tyverierne, er det nok den eneste løsning. Jeg har ikke fantasi til at forestille mig, at vore egne medlemmer, “låner” disse ting og “glemmer” at aflevere dem tilbage.

Der vil her i efteråret komme et medlemsmøde, der vil omhandle udviklingen af SSF, og jeg håber at i vil melde jer i stort tal, når der kommer opslag omkring dette.

Desuden arbejder vi sammen med vores medlem Chris Dam, på at lave en OL-aften, her vil Chris komme og fortælle, hvordan det gik for sig på Meeting Point for Danmarks OL-sejlere og presse, under de to sidste ol kampagner.

Vi arbejder også på at vores nuværende Elitechef Thomas Jacobsen kommer og fortæller om vores nuværende OL-kampagne, dette skulle gerne løbe af stablen i november, så hold øje med hjemmesiden, der bliver rift om pladserne.

Nu går vi jo efteråret i møde, og desværre koldere tider også, de kan dårligt blive vådere, og den 22. oktober stryger vi standeren og holder standerstrygningsfest, sæt kryds ved denne hyggelige begivenhed, hvor vores restauratør serverer endnu et godt måltid.

God efterårssæson.