September 2012

Var der nogen, der lagde mærke til det, ingen har sagt noget!

Hvad taler han om, ham vores formand?
    Det skal jeg sige jer kære venner, der har ikke været en eneste klumme fra mig siden standerhejsningen, der er ingen der har nævnt det, passer ikke helt, vores gamle redaktør og webredaktør Poul Christensen, han har nævnt det, alle 940 andre medlemmer, eller vores nye bladudvalg, som skal være opsøgende, har været forbi og spørge.
    Så er det lige jeg spørger, hvad skal vi bruge vores hjemmeside til, og hvad skal vi bruge et blad til, lad mig dog nævne, at jeg syntes bladet i sin første udgave var vellykket, men er der nogen af delene der har sin berettigelse.

Selvfølgelig er der det, og vi kan diskutere hvilken, hos mig er der ingen tvivl, det er vores hjemmeside vi skal udvikle, og bruge til at hverve nye medlemmer, oplyse om foreningen, komme med nyheder, ganske simpelthen fordi, at denne er det hurtigste medie vi har, men den skal udvikles og gøres mere brugervenlig, det kræver dog også at der er nogen der skriver til den, og der må være medlemmer der har hisorier som de gerne vil fortælle.

Jeg har med skam, må jeg sige, været ramt af blandt andet arbejde, og det er årsagen til, at der ikke har været en klumme, på den anden side, lader det ikke til at nogen har savnet den.
    Men det store arbejdspres, har været direkte årsag til, at der ikke har været tid til en ellers dejlig beskæftigelse, nemlig at skrive klumme, revse, rose eller rive i medlemmerne.

Dette er nok også en af årsagerne, til at jeg har taget en beslutning, vedr. min formandspost i SSF, når min periode udløber i foråret 2014, kære venner, så stopper jeg, for nogen sikkert en lettelse, for andre sikkert også, men så er det vel på tide, at der er en anden der overtager roret.
    Grunden til udmeldingen omkring dette så tidligt, ja så har i tid til at finde en anden, imellem jer må der sidde en med drømme om at være formand, og kære venner, det er aldrig kedeligt, det er en stor udfordring, og man skal kun melde sig, hvis man kan tåle nogle slag over næsen.
    Personen skal tænke sig godt om, det ville også være dejligt, hvis personen har drømme og visioner, omkring udviklingen af foreningen.

Jeg har stadig et par projekter, som jeg ønsker at færdiggøre i min tid, først og fremmest tilbygningen med nye toiletforhold til alle, og naturligvis renoveringen af molen.
    Tilbygningen forventes opstartet inden den 1-10 og ventes at stå færdig omkring nytår, i hvert fald den 1-2 når vi åbner igen.
    Renoveringen vil blive planlagt inden længe, men jeg forventer den er færdig inden jeg går af.

Efter en snak med forpagter, som kom med en ide om en SSF festival, syntes jeg at det var værd at tænke over, og jeg syntes ikke det skal være en festival som andre, der må gerne være nye tanker med i denne, det kunne være en lokal madkonkurrence, lokal musikaften samt ikke mindst et kendt navn til hovedaftenen, der kunne være et stort loppemarked i forbindelse med festivalen, vores ungdoms og skoleafdeling kunne præsentere sig med prøveture, der kunne være kajakture, fiskekonkurrence og en masse andre ting. Alle disse tiltag skulle naturligvis være for at tjene penge til nye tiltag i foreningen.
    Har du ideer, jamen så lad os høre, det kunne være fantastisk at promovere SSF i lokalsamfundet med en fast tilbagevendende begivendhed.

Hvad er der så sket siden standerophalingen. Som altid havde vi en hyggelig Sankt Hans aften ved ungdomshuset, i år opdagede næstformanden og jeg, at bålet var på vej til at synke allerede dagen før, dette betød at det blev bragt flot til aftenen efter.
    Der var som altid et rigtig godt fremmøde til fælles grillaften, og masser af mennesker til tale og sang, alt i alt blev det en rigtig dejlig aften.

I ungdomsafdelingen havde man et rigtigt dejligt pinsearrangement hvor mange unge hyggede sig hele weekenden, andetsteds på hjemmesiden har afdelingen lagt historie ud, så læs den der.

De voksne var som altid sejlet til Rå hvor vi var rigtig mange sejlere fra SSF i år, dragør og Lynetten var også repræsenteret, så der var godt fyldt op derovre.
    For SSFerne var det igen en dejlig tur, med gode ture, frokoster, grillaften og ikke mindst pandekagebagning over åben ild, en kæmpe succes, som jeg kun kan anbefale at i tager med på og oplever.

I sejlsportens navn, fik vi jo nogle fantastiske dage under OL, det var underholdning i verdensklasse og helt vildt spændende at følge Finnjollen med Jonas og 49er med Allan og Peter, og medaljer til dem begge.

Omkring medaljer, så har SSF erhvervet sig 3 stk. i år, vores tidligere kapsejladschef Marc Wain blev ved DM i folkebåd bronzevinder, dette efter ufattelig tæt løb med vore egne danmarksmestre fra 2011 på hjemmebane i Tibbetit Brian, Jan og Michael, de sluttede a point med Moster Skrap fra Kastrup med Kim Fogde, Clauz og Marc, som ved denne lejlighed sejlede en Kastrupbåd.
    Kristian Schaldemose og Marc Wain deltog også ved DM i X99 i Nivå, hvor de lå til at slutte helt i top, men vinden ville det anderledes, men det gav en flot bronze til dem hver, så lidt metal er der da kommet til foreningen.

I restauranten har vi været ude og investerer i en ny opvaskemaskine, da den gamle maskine var udrangeret og dyr i drift og reparationer, det betyder også at vi har hævet forpagterafgiften efter aftale med forpagter.

Sommeren har været en mellemgod ting, der har når vi tænker efter været ganske mange gode dage og aftener hvor vi alle har kunnet nyde det, og den har måske ikke været så slem alligevel. SSF sejlere har besøgt mange steder i sommerferien i både Tyskland, Sverige og Danmark.

Nu lakker sæsonen mod enden, en standernedhaling nærmer sig, hvilket også betyder at vi afslutter sæsonen med en havnerundfart. Standernedhalingen er den 20-10-12 kl. 17.00 hvor formanden holder tale og der efterfølgende vil være en lille en til halsen til de fremmødte.
    Den 13-10-12 er der havnerundfart, og her vil jeg opfordre alle til at deltage, dog foregår det uden mast, for at være sikker på at komme under broerne i Københavns havn.

I november afholder vi et medlemsmøde, her vil vi diskutere forskellige emner, skulle du ligge inde med et godt emne, du mener vi skal bringe på banen, så smid en mail, eller kom forbi kontoret og lad os tage en snak.

Vi ses i havnen