Melges 24 DM i weekenden

Kære Sundby-medlemmer

Så er foreningen igen vært ved et stort mesterskab i sejlsport.

Denne gang er det Melges 24, den hurtigste sportsbådsklasse i Danmark, der har valgt at sige ja til vores tilbud om at afholde deres Danish Open mesterskab i vores klub. Der er 5 Sundby-medlemmer med i stævnet, på 3 forskellige både.
Dette er jo kun muligt, fordi medlemmerne altid bakker op om denne slags stævner, og denne gang er ikke anderledes. Vi, som arrangerer dette stævne, er som altid afhængige af medlemmernes hjælp, gode vilje og villighed til samarbejde, hvilket også er det, vi er kendt for i sejlerkredse.
Vi håber, at denne gang på ingen måde bliver anderledes. Vi beklager den ulejlighed, som det naturligvis er, at der kommer omkring 30 både, vi skal skaffe plads til, og med 3-5 sejlere ombord i hver båd, er der omkring 150 mennesker på havnen den 21.-22.-23. august, altså i den kommende weekend, så der bliver aktivitet i havnen.
Samtidig giver det også mulighed for at opleve nogle af landets bedste kapsejlere – og den intense stemning omkring et internationalt stævne.
Der vil alle tre dage være en storskærm i Det Maritime Ungdomshus, for de som ønsker at følge sejladsen fra land. Der er placeret gps-trackere ombord på alle både og på mærkerne, så sejladsen kan følges i grafik på skærmen, der kan købes øl og vand, og der vil være daglig uddeling af præmier efter dagens sejladser på dækket ved huset.
Vi håber, at de medlemmer, som har måttet flytte deres både i disse dage, kigger forbi til en øl og pølse. Det har I da fortjent for jeres ulejlighed.
Søndag eftermiddag kårer vi årets vinder af Danish Melges 24 Open samt årets danske mester i klassen. Kig forbi og vær med til at gøre det til en fest.
Jeg håber at se en masse af jer ved Det Maritime Ungdomshus i den kommende weekend.

Tonny Pedersen
Stævneleder