Sejlerskolen

dsc_6268

Bliv en god skipper – Nyd havet – Få gode venner – Få frisk luft – Se solnedgange over byens tårne og skorstene – Lær at manøvrere for sejl eller i motorbåd.

Lær at sejle – eller bliv en bedre sejler. Du kan lære praktisk sejlads i sejlbåd eller motorbåd ganske gratis på sejlerskolen i Sundby Sejlforening, når blot du er aktivt medlem af SSF.

Du skal

• købe Dansk Sejlunions bog ‘Elevhåndbog i praktisk sejlads’
  • deltage i vedligeholdelsen af bådene
  • selv medbringe sejlertøj, gummistøvler og redningsvest
  • have en ansvars- & ulykkesforsikring.

Undervisning

Der undervises på 4 hold, hver aften fra kl. 18 til 21, ugens første 4 dage.

Tilmelding

Vil du gå på sejlerskolen, kan du i januar eller februar måned melde dig til via tilmeldingsformular, der bliver slået op her på siden. Når du melder dig til, kan du angive, hvilken aften du helst vil sejle (vælg flere). Det vil vi, i den udstrækning det er muligt, tage hensyn til når vi fordeler pladser på skolebådene.

Sæsonen starter med et åbningsmøde, som annonceres på hjemmesiden. På mødet får du orientering om forløbet på sejlerskolen, udlevering af program mv., og du kan købe den obligatoriske ‘Elevhåndbog i praktisk sejlads’. Det er også her, du møder din instruktør, dit hold og den båd du kommer til at sejle i de kommende to sæsoner. Møder du ikke op, går din plads videre til en elev på ventelisten.