Seniorerne

Seniorerne holder til i det totalrenoverede fritidshus midt på nordre mole.DSC_9797rynkeby

Seniorernes kalender

<< Aug 2017 >>
    ManTirOnsTorsFreLørSøn
    31 1 2 3 4 5 6
    7 8 9 10 11 12 13
    14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 30 31 1 2 3

Lilian Greens beretning fra 2012 giver et indtryk af livet omkring det røde hus.

Sæsonen 2011 blev afsluttet med fin deltagelse af mange af foreningens medlemmer til det årlige Glögg og æbleskive arrangement d. 31. december 2011.

Vi mødtes derefter hver onsdag – i kulde og sjap – med madpakken og hyggede et par timer, den sidste onsdag hver måned holdes et bestyrelsesmøde og der blev orienteret om kommende tiltag.
    Ib sørger for kaffe og for at der er blevet kuldslået inden vi dukker op kl. 12.00.

Den 7. marts tog en del af damerne til DR – og var med til Så Syng da Danmark – festlig arrangement – denne aften sluttede med fælles spisning i klubhuset hos Gert. (de forrige gange vi har været af sted har Helga inviteret til middag bagefter) men nu syntes vi hun skulle inviteres.

Påskesøndag den 8. april var der påskefrokost med fælles sildebord og medbragt madpakke og som sædvanlig flot dækket op i fritidshuset af nogle af de kreative sjæle.

De næste gange vi mødtes om onsdagen blev der fortalt om den forestående tur til Nordjylland, og tilmeldingerne skulle til at være på plads.

Den 19. april tog nogle af de kulturelle damer en tur til Arken, for at bese museet og især dronningens malerier og decupager. Efter denne dejlige oplevelse spiste vi en fin frokost i Ishøj Sejlklubs restaurant på havnen .

De seniorer, der ikke var på pinsetur, deltog pinsesøndag i det fine fælles frokostarrangement i fritidshuset.

Så nærmede tiden sig, hvor den store tur i Bus til Nordjylland, skulle løbe af stabelen. Vi var 37 der var tilmeldt fra SSF og resten af bussens deltagere i alt 45 kom fra Marineforeningen, hvor også nogle af SSF’s medlemmer er engageret.
    Elin har fået indbetalingerne i hus og Mogens har fået de sidste formaliteter på plads med bus, hotel, tur til Læsø og meget andet inden vi onsdag morgen d. 20.juni tager vi af sted med Torben som chauffør de næste 5 dage. Læs mere om turen i det udsendt medlemsblad eller en længere artikel der kan læses i fritidshuset sammen med en flot fotobog, som Birgitte havde fået trykt.
    Tusinde tak til arrangørerne for en dejlig tur.

De af seniorerne, der ikke deltog i turen til Nordjylland var selvfølgelig til foreningens Skt.Hans Aften ved Det Maritime Ungdomshus med spisning, sang – bål og taler.

Senere på sommeren var en del på den årlige udflugt til Valby Bådelaug, nogle sejlende andre tog med offentlige transportmidler, bil eller på cykel.

Efter sommerferien mødtes vi igen om onsdagen og vi skulle så på den årlige Skovtur ud i det blå.
    Denne tur foregik d. 5. september og igen med bus til Stevns, hvor vi besøgte Lille Heddinge gl. Rytterskole, hvor vores færdigheder i stavning og gl. sange blev sat på en prøve. Det var utroligt hyggeligt og en god guide til at fortælle. Herefter til en meget flot frokost på Rødvig Kro, hvor vi kunne se ud over havet. Nogle af os nåede lige at få strukket benene og gå en tur til havnen, hvor der stadig lå et par tyske gæstesejlere. Dagen sluttede med eftermiddagskaffe og kage på havnen i Bøgeskoven, hvor vi havde lånt deres lille klubhus. Der blev også tid til en øl og en smøg under halvtaget med udsigt over den hyggelige lille havn.

Dagen blev fin selv om DMI havde lovet både frisk vind og regn – vi fik ingen af delene men en dejlig tur, også hjemover langs den hyggelige vej til Køge, inden motorvejen blev indtaget for det sidste stykke til Amager. Fint tilrettelagt af Mogens og Grethe.

Siden da har nogle af seniorerne været til oplæring i brug af Hjertestarter, som foregik i Fritidshuset. Den sponserede hjertestarter fra TRYGFONDEN skal ophænges senere udenpå huset. Den hjertestarter vi selv har finansieret hænger i skipperstuen i Klubhuset.

Af de planlagte arrangementer er der nu tilbage:

• BANKOSPIL den 11. november kl. 13,00 i Klubhuset billetter kan købes om onsdagen og ved indgangen.
    • Seniorernes julefrokost afholdes tirsdag den 11. december i Sundparkens Festlokaler.
    • Alle medlemmer inviteres til Glögg og æbleskiver den 31. december fra kl. 11,- i Fritidshuset

Vi forventer selvfølgelig også at seniorerne deltager i Medlemsmødet torsdag den 8. november kl. 19.00 samt huske at der afholdes fælles SSF julefrokost den 1. december og måske ses vi også til børnenes juletræ søndag den 9. december medbringende børn og børnebørn.

Lilian Green, den 29. oktober 2012