Vores nye, lækre mastekran

Efter ved to forskellige lejligheder, at have iagttaget medlemmernes brug af vor nye fine mastekran, kunne jeg ønske mig, at brugsanvisningen til kranen kunne scannes ind på vor hjemmeside, også med et foto af fjernbetjeningen.
Dette ville måske reducere muligheden for evt. skader på kran eller båd. Skulle der være forskelle i beskrivelsen af farverne på knapperne på fjernbetjeningen, og de i anvisningen anførte, bør disse forskelle naturligvis rettes inden publicering.
Samtidig kunne man gøre opmærksom på, at der ikke er fejl på hverken fjernbetjening eller kran, når kranen pludselig reagerer modsat medlemmets hensigt, med fare for at få brækket hele dækket op. “Fejlen” er, at medlemmet har skiftet plads under aktionen, (evt. fra kaj til båd), og nede på båden har vendt fjernbetjeningen modsat af, hvad han havde på kajen.

Med sejlerhilsen
Poul Bjørn Jensen