
En reportage fra DEN 840 vinder af Dm i Sundby Sejlforening d. 9.-11. oktober.
Sundby Sejlforening var endnu en gang vært for et DM – denne gang i sportsbådsklassen Melges 24.
Læs mere
En reportage fra DEN 840 vinder af Dm i Sundby Sejlforening d. 9.-11. oktober.
Sundby Sejlforening var endnu en gang vært for et DM – denne gang i sportsbådsklassen Melges 24.
Læs mereSundby Sejlforening er en fremgangsrig forening med mere end 1.100 aktive medlemmer og egen privat havn med offentlig adgang, beliggende på lejet område tæt ved det nyudviklede område Amager Øst. Vi søger nu en Pladsmand m/k til at udføre arbejde på foreningens område samt servicering af foreningens medlemmer og gæster.
Vi har valgt at annoncere stillingen på Jobindex.dk som ”Havneassistent/Pladsmand m/k” for at skabe interesse for stillingen og få flere ansøgere.
Sundby Sejlforening søger snarest muligt en ny Pladsmand m/k. Har du et brændende ønske om at holde foreningens havn, plads, bygninger og materiel i en ordentlig stand, samt at sætte service overfor medlemmer, brugere og gæstesejlere i højsædet, og kan du indgå i en foreningsledet organisation, hvor service og mindre reparationer/vedligeholdelse/oprydning/rengøring er en del af dagligdagen, så hører vi gerne fra dig.
Sundby Sejlforening har en lang historie (stiftet i 1923), men vi oplever i disse år en kraftig vækst både i antal medlemmer og i aktiviteter; bl.a. står vi overfor en række molerenoveringsprojekter.
Sundby Sejlforenings Havn har 315 bådpladser i vandet, ca. 75 joller og trailerbåde på land samt ca. 1000 gæstesejlere om året.
Med sejlerhilsen
SSF Bestyrelse
Den 28. oktober 2023 fylder Sundby Sejlforening 100 år!
På medlemsmødet blev det foreslået, at der bliver nedsat et ’100 års jubilæumsudvalg’, der kan komme med ideer til og efterfølgende kan være med til at planlægge, hvordan vi skal fejre foreningens 100 års jubilæum, f.eks. via en række aktiviteter og arrangementer igennem hele 100 årssæsonen.
Dette synes bestyrelsen er en vældig god ide, og vi vil derfor opfordre alle, der vil være med i sådan et udvalg til at skrive til formanden (e-mail: formand@sundby-sejlforening.dk) og melde sig.
Med sejlerhilsen
SSF Bestyrelse
D. 7. oktober blev der afholdt medlemsmøde i SSF hvor ca. 50 medlemmer deltog.
Udover kommentarer og spørgsmål fra de fremmødte medlemmer, blev der diskuteret nogle emner som bestyrelsen gerne ville høre medlemmernes holdninger til.
Emnerne var bl.a.
Under det første punkt blev det bl.a. diskuteret hvorvidt SSF skulle involvere sig i et projekt omkring ’Ny Prøvestens Lystbådehavn’. Derudover blev der snakket om bedre faciliteter for gæstesejlere, Halvtag til lange master og fondssøgning.
Under det andet punkt blev der bl.a. diskuteret hvordan der kunne tiltrækkes flere hjælpere til ungdomsafdelingen. Mangel på både i sejlerskolen. Problemer med ansvar for vedligeholdelse af delebådene samt ønsker om flere aktive kvinder i foreningen.
Bestyrelsen informerede om at man vil anskaffe endnu en J/70 til næste sæson.
Med hensyn til fejringen af 100års jubilæet var der mange idéer, fra nye toiletbygninger, kapsejlads og fest til en 100års sæson.
Efter diskussion af de ovennævnte emner, blev der også tid til spørgsmål og kommentarer fra de fremmødte medlemmer bl.a.:
Diskussionerne var som altid i SSF livlige, og vidner om at vi har en levende forening med engagerede medlemmer.

Foreningen har ansat Bjarno Sørensen som vikar på pladsen. Bjarno vil under ledelse af Erik, vores Havnechef, være at finde på pladsen i perioden fra den 27. september til den 30. november 2021.
Bjarno vil arbejde fuld tid (37 timer/uge). Den daglige normale arbejdstid er placeret fra mandag til fredag i tidsrummet kl. 08:00 – 18:00 og lørdage i lige uger (til og med uge 44) kl. 09:00-13:00. Bjarno vil umiddelbart holde fri om onsdagen.
Bjarnos primære opgaver er praktiske gøremål på havn og plads, herunder oprydning, opsamling af skrald, mindre reparationer, pasning af de grønne arealer i samarbejde med frivillige og tjek af toiletbygninger og udvendige toiletter i klubhuset (herrer og damer alle steder) for håndklædepapir, toiletpapir, sæbe og evt. andre mangler.
Desuden vil Bjarno passe havnekontoret i åbningstiden under Eriks ferie i uge 41 og 45.
Bestyrelsen ønsker Bjarno velkommen til Sundby Sejlforening og til vores havn.
Hvis du oplever, at noget er i uorden på havn og plads, skal du henvende dig til Erik på Havnekontoret (mobil 30621405) eller sende en e-mail til havnen@sundby-sejlforening.dk.
Med sejlerhilsen
SSF Bestyrelse
27-09-2021
Torsdag den 7. oktober kl. 19:00-21:00, mødes SSF’s medlemmer og bestyrelse i klubhusets Store Sal.
SSF Kontoret holder derfor ekstraordinært lukket torsdag d. 7. oktober!
Ifm. medlemsmødet har Restaurant Sundby Sejl følgende medlemstilbud:
’Dagens ret + 1 øl/vand’ for 100,00 kr. Tilbuddet serveres i tidsrummet kl. 17:00 til 18:30.
Reservation hos restauranten er nødvendigt senest tirsdag d. 5. oktober.
Mødet vil blive afholdt iht. de anbefalinger som myndighederne har givet mht. covid-19, og bestyrelsen opfordrer alle til at overholde disse anbefalinger ved f.eks. at undgå fysisk kontakt, at holde afstand, brug af håndsprit, m.m.
På medlemsmødet er der i modsætning til på generalforsamlingen tid til at gå i dybden med de emner man ønsker at diskutere. Medlemsmødet kan ikke formelt beslutte noget, men de synspunkter der fremsættes og styrken af støtten til synspunkterne indgår som et vigtigt input til bestyrelsens beslutninger.
Bestyrelsen ønsker at høre medlemmerne holdning til følgende emner:
Kom med dine ideer, ønsker og forbehold til hvilke muligheder du ser i de næste 5-10 år for SSF.
Kom med dine input og giv din mening, ønsker og forbehold til kende, f.eks.:
Alle medlemmer opfordres til udtrykke deres ønsker til nye aktiviteter og brugen af vores faciliteter, så vi fortsat kan udvikle vores dejlige forening og havn.
Med sejlerhilsen
SSF Bestyrelse
24-09-2021
Det er nu blevet den tid på året, hvor dagene bliver kortere & temperaturen mærkbart lavere, master rigges af & bæres i skuret, græsset studses på vinterpladserne og enkelte både står allerede i stativ.
Lørdag den 30. oktober 2021 haler vi standeren ned!

Klokken 17 ved flagmasten foran klubhuset
Formanden siger tak for sæsonen, hvorefter standeren stryges og samtidigt skyder kanonlauget sæsonen af. Efter et SSF-leve giver foreningen et glas vin, en vand eller en øl.
Klokken 18 i Restaurant Sundby Sejl
Afriggergilde med middag og efterfølgende dans til levende musik i klubhuset
Menu
Menuen bestående af hovedret, dessert og kaffe.
Til middagen serveres ½ fl. vin eller 3 fl. øl/vand pr. person.

Klokken 02:00
Festen slutter.
Sådan kommer du med
Som noget nyt vil salg af billetter til Afriggergildet med middag og dans foregå direkte hos SSF.
Du kan tilmelde dig ved senest d. 25/10 at indbetale kr. 200,00 pr. person til: MobilePay: 31583
Skriv i kommentarfeltet: Medlemsnr., navn(e), AFRIGGERGILDE
Ved spørgsmål kontakt Joan på ssf@sundby-sejlforening.dk
Vi glæder os til at se rigtig mange af jer.
NB Der er plads til 150 deltagere ved middagen, og billetter sælges efter ’først til mølle’ princippet!
Med venlig hilsen
SSF Arrangementsudvalg
Det mørke efterår trænger sig på, og tirsdagssejlerne har derfor – efter en hurtig afstemning i Facebook-gruppen – besluttet at fremrykke starttidspunktet for de sidste to tirsdage i år.
17:30 Skippermøde ved Mastekranen / banetavlen.
18:00 Start.
Vi ses til “Tirsdags-VM”!
| Emil Lund T Christensen | 2200 København N |
| Niels Willler | 2300 København S |
| Pernille Rørth | 2300 København S |
| Cecilie Rørth | 2300 København S |
| John Schmidt | 2300 København S |
| Morten Tellefsen | 2300 København S |
| Vibeke N Andersen | 2300 København S |
| Dorthe Duus Nielsen | 2300 København S |
| Morten Duus Nielsen | 2300 København S |
| Olmo Ahlmann | 2300 København S |
| Flemming Andersen | 2300 København S |
| Alex Møller | 26135 Landskrona |
| John Kenny Rasmussen | 1620 København V |
| Oliver Kjærsgaard | 2300 København S |
| Birgit Helle Martens | 2300 København S |
| Nicklas Martens | 2300 København S |
| Maria Martens | 2300 København S |
| Bo Landgreen-Petersen | 2200 København N |
| Rasmus Lyhne | 2300 København S |
| Thomas Mikkelsen | 2300 København S |
| Marianne G. Frøstrup | 2300 København S |
| Anders Kristiansen | 2300 København S |
| Bo Laksafoss Holbek | 2300 København S |
| Josefine Kampmann | 1623 København V |
| Hans Christian Jeppesen | 2300 København S |
| Gabriele Albani | 2100 København Ø |
| Mayada Magdi Mohamadani | 2200 København N |
| Neel Bodholdt | 2300 København S |
| Lotte Boas | 2300 København S |
| Jeppe Tuxen | 2500 Valby |
| Jannik Nisted Nipper | 1904 Frederiksberg C |
| Pamela Nørgaard | 2720 Vanløse |
| Mia Høyland- McMahon | 2100 København Ø |
Ifølge vedtægterne kan der gøres indsigelser indtil d. 27/9 (14 dage fra d.d.)
Vores pladsmand Jon Høgsted Hansson har valgt at opsige sin stilling hos SSF, således at han stopper med udgangen af september måned. Han vil dog afvikle noget restferie, inden han stopper.
Bestyrelsen takker Jon for hans indsats for Sundby Sejlforening og ønsker God Vind fremover.
Med sejlerhilsen
SSF Bestyrelse
Så afholder SSF’s lystfiskerlaug igen fiskekonkurrence med flotte præmier fra vores sponsorer…


Vil du møde andre medlemmer og deltage i årets sjoveste kapsejlads? Så er Sundby Cup lige noget for dig – og nu er det tid til at tilmelde sig.
Årets stævne løber af stablen den 4.-5. september, og det spiller ingen rolle, om du er nybegynder eller verdensmester – bare du er medlem af SSF. Der vil som sædvanligt blive konkurreret i klubbens Ynglinge til søs, ligesom der vil være grill og aktiviteter på land – ikke mindst den populære middag lørdag aften. Så tag medbring endelig familien og kom med til et par gode dage til søs.
Læs mere
Søndag d. 22. august sejler vi Saltholm Rundt.
Vi mødes kl. 10:00 ved mastekranen på Søndre, hvor detaljer og info om dagens tur udleveres.
Start kl. 10:30 fra SSF Startlinjen (mellem den store røde kuglebøje ud for badeanstalten Helgoland og yderste molehoved på “spøgelseshavnen” lige overfor). Mål samme sted.
Vi håber på en dejlig tur, og stort fremmøde. Der er bestilt smukt, højt vejr. Det bliver super.
På vegne af Tirsdagssejlerne
Jens C. Andersen, “Abbey”
Årets uddeling af pladser i havnen er nu afsluttet. På oversigten kan det ses, at der i år er uddelt 67 pladser i form af fastepladser, byttepladser og lånepladser. Det er rigtig mange medlemmer, der nu har en sæson, hvor deres fartøj kan være i havnen på deres ”egen” plads.
Desværre er der jo også næsten lige så mange, der må håbe på, at der til næste år bliver en plads til dem.
Husk at alle med låneplads og ansøgere, der ikke fik en plads i år, skal søge igen i december / januar.
Hilsen Havneudvalget
Det har gennem længere tid været et ønske at kunne tilbyde flere pladser til de populære klassebåde, f.eks. Nordisk Folkebåd, J-70 og Melges 24, som bidrager til et aktivt sejlermiljø og tillige ofte deltager aktivt i kapsejladser og stævner. Behovet for flere pladser er ikke blevet mindre efter vort vellykkede DM for Nordisk Folkebåd, som fik flere folkebådssejlere til at melde sig ind i SSF.
Læs mereKære alle sejlere og frivillige
Tak for den store opbakning til DM for Nordisk Folkebaad, Det er væltet ind med positive tilbagemeldinger. Dejligt at vi i Sundby kan lave store stævner.
Vi går nu ind i planlægningen af de næste stævner og kapsejladser i august, september og oktober. Derfor indkaldes til møde for alle der er interesseret kapsejlads i Sundby.
Til disse stævner, er der brug for frivillige til rib´s, morgenmad, banemærker…..
Vi har fået flere henvendelser fra medlemmer der gerne vil sejle J/70, så vi skal se om vi kan lave et nyt hold.
Så hvis du vil hjælpe eller skal sejle, så kom til mødet d.12/8 kl 19.00 i klubhuset
Håber at se så mange så muligt.
Hvis du ikke har mulighed for at komme til mødet, men gerne vil give en hånd med så send en mail til kapsejlads@sundby-sejlforening.dkher skriver du hvilke stævner du har mulighed for hjælpe
Kapsejladsudvalget.

Med lettede restriktioner blev det atter muligt at holde den traditionsrige midsommerfejring med sang, musik og båltale af formanden.
Medio juli ændres koderne på toiletterne. Gæstesejlere får koden på kvitteringen for havnepenge.
Husk at henvise gæster til toiletter i klubhuset. Hvis det er en ”hastesag”, så åben til et toilet (uden bad!) uden at vores besøgende ser koden!
Læs mereSommeren er nu for alvor over os, og det er for mange medlemmers vedkommende tid at drage på sommertogt af kortere eller længere varighed.
Mens vore egne medlemmer er ude af havnen lejer vi de ledige pladser ud til både gæstesejlere og egne medlemmer uden plads, til glæde for såvel de gæstende både og SSF’s økonomi. For at gøre det lettere at udnytte de ledige pladser, og samtidig sikre at pladserne ikke er optaget, når de faste brugere vender tilbage til SSF, foreskriver vort reglement at pladsens skilt skal skiftes til grøn når pladsen forlades mere end en dag, og markeres med hjemkomstdato. Det er altid muligt at ringe til havnechefen et par dage før hjemkomst, og anmode om at pladsskiltet skiftes til rød.
Havnepladser, der observeres ledige mere end en dag, uden at være mærket med en hjemkomstdato, vil få pladsskiltet skiftet til grøn.
God sommertur til alle, som drager ud på togt 😊
De bedste sejlerhilsener
Havnekontoret
12 både med 30 raske lystfiskere meldte sig til start i årets første fiskekonkurrence i SSF-regi. Konkurrencen løb af stablen den 19. juni 2021.

Bestyrelsen for SSF følger de anbefalinger, som vi modtager fra DIF og Dansk Sejlunion. Af meddelelse fra Dansk Sejlunion kan læses, at vores foreningslokaler, dvs. Skipperstuen, Fritidshuset, Medlems- og gæstehuset (’Kajakhuset’) og Saltsø Pavillonen nu også må benyttes til socialt samvær og anden ukontrolleret brug.
Vi må afholde foreningsarrangementer indendørs med op til 100 deltagere, så længe den ansvarlige for arrangementet kontrollerer at alle har et gyldigt coronapas, og at der er min 2 m2 gulvplads pr. deltager.
’Stuerne’ i Fritidshuset er ca. 50 m2, så der må være max 25 deltagere til f.eks. seniorernes onsdagsfrokost eller tilsvarende officielle arrangementer. Husk at der kun er adgang med et gyldigt coronapas!
Læs mereDer er nu 14 dage til stævnet i Sundby, og planlægningen skrider fremad.
Der er Pt. 33 tilmeldte både, hvilket giver omtrent 100 deltagere.
Her lidt info om det praktiske:
Stævnedeltagerne skal ligge på Søndre mole mellem plads 38 og 67. Der er sendt mail ud til de berørte pladslejere om at søge andre pladser i havnen i perioden 30/06-04/07. Vi skal prøve at være behjælpelige med alternative pladser.
Der er også taget kontakt til de medlemmer, der skifter rundt mellem de grønne pladser om at de skal flytte til andre havne i perioden 27/6-04/07.
Vi har i weekenden haft et nedbrud på mastekranen ved søndre mole, til gene for en del bådejere, som havde planlagt at sætte mast på deres båd i weekenden.
Nedbruddet skyldtes at nødstoppet på fjernbetjeningen var gået i stykker – formentlig ved tab af fjernbetjeningen. Fjernbetjeningen er nu udskiftet (og indkodet), og mastekranen virker igen 😊
Læs mere
Onsdag den 23. juni, fejrer vi, som vi plejer i Sundby Sejlforening, Sankt Hans ved Det Maritime Ungdomshus på Nordre mole med grill, musik og bål.
Grillen bliver tændt ved atten-tiden.
Tag din madkurv med og kom og nyd stemningen og udsigten.
Der bliver holdt båltale kl.ca. 20.50
og bålet tændes kl. ca. 21.00
Arrangementsudvalget
Forberedelserne til DM for Folkebåde fortsætter. Det er et stort arbejde at arrangere et DM, og der bliver arbejdet meget bag kulisserne for at vi kan være klar til den 01 JUL.
Nogle bådejere med plads på søndre mole har allerede meddelt, at de gerne flytter deres båd for at give plads til de gæstende folkebåde. Der skal lyde en stor tak denne opbakning til arrangementet.
Læs mereAlle fartøjer hjemmehørende i SSF skal senest d. 1. juni have påsat et ’2021 SSF Årsmærke’. Det gælder fartøjer i havnen såvel som på land inkl. vinterpladslejere, kajakker, skydepramme, SUB’er, slæbejoller m.v. Ligeledes skal alle trailere og jollevogne have påsat et årsmærke.
Det er nu sidste chance til at få afhentet dit/dine årsmærker og få dem sat på fartøjet/traileren. I slutningen af juni vil havneudvalget notere alle fartøjer/trailere uden et 2021 årsmærke og ejerne vil derefter iht. SSF Reglement for Havnen §7 blive faktureret et gebyr på 600,00 kr. for manglende årsmærke.
Årsmærkerne kan afhentes på Havnekontoret (til og med d. 18/6):
Mandag, tirsdag, onsdag, fredag kl. 12:00 – 13:00
Torsdag kl. 15:00 – 17:00
eller
Årsmærkerne kan afhentes i Skipperstuen (dørsalg):
Torsdag d. 10/6, kl. 19.00 – 20.30
Torsdag d. 17/6, kl. 19.00 – 20.30
Her vil der også være mulighed for køb fra butikken (kasketter, bluser, frihavnsmærker, standere m.m.)
Husk du skal have betalt dit kontingent, pladsleje m.v. samt din ansvarsforsikring for at få udleveret årsmærke(r) 😊
Med sejlerhilsen
SSF Havneudvalg
Kom og vær med til en sjov dag på vandet, hvor vi alle, motorbåde såvel som sejlbåde, i samlet trop viser vores SSF stander i et arrangement for alle sejlklubber imellem Køge og Gilleleje.
Sidste år deltog ca. 500 både og vi håber, at der kommer flere i år.
Der er afgang fra SSF’s havn kl. 11:15, men vi samles udenfor Helgoland, således at vi i samlet flok og med ’Bollen’ som forreste båd afsejler fra den store orange ’tirsdagssejladsbøje’ kl. 11:30.
Det vil være flot, hvis vi kan ankomme til Københavns Havn i en lang række. 😊
Læs mereSundby Sejlforening er medlem af ’Foreningen Fugl og Fisk af 2019’, der ejer motorbåden ’Flyvefisken’. Denne har plads på nordre østmole lige ud for DMU.
SSF’s medlemmer har derfor mulighed for at booke ture med ’Flyvefisken’ til medlemspris, men nu holder ’Fugl og Fisk’ i samarbejde med Amager Øst Lokaludvalg et ”Vild med Vand” arrangement
Lørdag d. 12. juni 2021
Her vil der være mulighed for at få en gratis prøvetur med delebåden Flyvefisken – med fiskestang. Men du skal tilmelde dig.
Læs mereMyndighederne har lempet corona restriktionerne, så der er igen åbent for fysisk adgang i SSF Kontor åbningstiden den første og sidste torsdag i måneden kl. 19:00 til 20:30..
Kun adgang med gyldigt coronapas iht. krav fra myndighederne!
Der er åbent to gange inden sommerferien i juli måned, dvs. d. 3. juni og d. 24. juni.
I kontortiden er det muligt at blive meldt ind i Sundby Sejlforening, og desuden træffes Formand, havneudvalg og kontorets personale for diverse spørgsmål og køb af standere m.m.
SSF Bestyrelse

Deltagerpris kr. 50 pr. person. Registrering og betaling på skippermødet – kontant eller MobilePay.
Konkurrencen er arrangeret af SSF’s Lystfiskerlaug. Har du spørgsmål vedrørende arrangementet, er du velkommen til at kontakte Tony Olsen på tlf. 4050 9801.
Læs mereVIGTIGT FOR BÅDEJERE PÅ PLADS B038 – B067!
Som det formentlig vil være de fleste bekendt, skal SSF være vært for DM i Nordisk Folkebåd i perioden fra torsdag den 01 JUL til lørdag den 03 JUL 2021. Dette er en oplagt mulighed for at bakke op om folkebådsmiljøet i Danmark, og samtidig promovere SSF og vores hyggelige havn.
Vi forventer op til 40 deltagende både, som med deres besætninger, samt officials og tilskuere m.fl. vil give en hel del liv og trafik i havnen, både før, under og umiddelbart efter DM, som på forskellig vi vil påvirke os alle.
Vi skal bl.a. gøre plads til de deltagende folkebåde. Nogle ankommer på trailer og skal sættes i vandet fra servicekajen, som vil være reserveret til dette formål i dagene omkring DM. Alle de deltagende både skal ligge i havnen før og efter sejladserne, og vi har derfor valgt at reservere pladserne fra B038 til B067 (begge incl.) på sydmolen til de deltagende folkebåde i tiden fra den 30 JUN til den 04 JUL. Dette indebærer, at de bådejere som normalt benytter disse pladser, må flytte deres både til andre (ledige) pladser i havnen i denne periode. Vi beklager den ulejlighed dette evt. må medføre for de berørte bådejere, men håber på jeres forståelse og opbakning til dette arrangement.
Læs mereMandag den 21. juni 2021 kl. 19.00
i Amager Selskabslokaler, Markmandsgade 11, 2300 København S.
Grundet fortsatte covid-19 restriktioner er det ikke muligt at afholde generalforsamlingen i klubhuset uden en deltagerbegrænsning, hvorfor bestyrelsen ser sig nødsaget til at afholde generalforsamlingen uden for foreningens område.
Alle deltagere skal have et gyldigt coronapas. Medlemmer, der møder op uden et gyldigt coronapas, er vi efter krav fra myndighederne desværre nødsaget til at nægte adgang til generalforsamlingen.
SE DAGSORDEN M.M.
I år holder vi pinsemorgen på terrassen ved restauranten. Da der stadig er forsamlingsforbud, er der lagt tilmeldingslister i restauranten. Der er lagt lister til 75 personer indtil videre.
Sejlforeningen gør opmærksom på at der stadig er forsamlingsloft på højst 100 personerudendørs, inkl. Arrangører og køkkenpersonale.
Hvis vejrguderne driller, vil arrangementer bliver flyttet indendørs, og her er kun adgang med mundbind/visir/coronapas/negativ test osv. Og her er forsamlingsloftet så på højst 50 personer, alle inklusiv.
Vi glæder os til at se jer allesammen
Arrangementudvalget

Sundby Sejlforening har mange aktiviteter og muligheder for dens mange medlemmer.
Det at er eje et grejskur er et af dem, og rigtig mange medlemmer står på venteliste for at erhverve et!
Da vi alle skal være tilfredse medlemmer og lidt stolte af vores sejlforening, så er det selvfølgelig nødvendigt, at vi har en pæn vedligeholdt havn. Det er derfor ærgerligt, at rigtig mange skurejere ikke vedligeholder netop deres skur.
Havneudvalget har nemlig netop gennemgået samtlige skure og noteret 80 skurnumre, hvor skuret ikke er i en tilfredsstillende stand – de fleste steder mangler en pæn sortmalet facade – og virker derfor forsømte. Det ses selvfølgelig tydeligst, hvor naboskuret er i tip top stand!
Læs mereSå blev det endelig tid til standerhejsning.
Solen skinnede og der var stort fremmøde ( indenfor det tilladte antal).

Se Formandens tale:
På trods af det kolde vejr i april måned er det alligevel lykkes for en hel del bådejere at få deres båd klargjort og søsat, og bådene begynder nu at fylde godt op i havnen.
Fartøjer med plads i havnen skal være søsat senest den 1. juni. I modsat fald skal medlemmet iht. SSF Reglement for Havnen inden denne dato skriftligt meddele havneudvalget, hvornår søsætning finder sted. Dette kan ske via en e-mail til havnen@sundby-sejlforening.dk.
Havneudvalget og havnekontoret vil dog opfordre til, at du allerede nu giver besked, hvis du ikke kommer i vandet i år, således at SSF kan disponere over de ledige pladser til de mange medlemmer, der står på venteliste til en låneplads for den kommende sæson.
Husk også at der efter søsætning skal ryddes op på landpladsen, og hvis bådstativet/bukkene efterlades på pladsen, skal det/de mærkes tydeligt med ejerens medlemsnummer og fartøjets navn – og gerne også telefonnr. Bukke og klodser skal samles i den inderste ende af pladsen, og stiger skal fastlåses til bådstativet eller en buk.
Læs mereNu er det atter ved at være tid til at afhente og påsætte årsmærker på både, trailere og kajakker m.v.
Årsmærkerne kan afhentes i Skipperstuen (dørsalg) :
Søndag 2/5, kl. 11.00 – 12.00
Lørdag 8/5 kl. 10.00 – 12.00
Søndag 9/5 kl. 10.00 – 12.00
Der vil være mulighed for køb fra butikken (kasketter, bluser, frihavnsmærker, stander m.m)
eller på havnekontoret:
Mandag, tirsdag, onsdag, fredag kl. 12.00 – 13.00
Torsdag kl. 15.00 – 17.00
Husk du skal have betalt dit kontingent og pladsleje m.v. for at få udleveret årsmærke(r) 😊
Med venlig hilsen
Havnechefen og Kontoret
Bestyrelsen har den store glæde at byde Jørgen Michelsen velkommen som forpagter af Restaurant Sundby Sejl.

Jørgen og hans team har brugt tiden siden påske til at sætte køkken og restaurant i fin stand, således at Restaurant Sundby Sejl, om myndighederne tillader det, kan åbne i nyrestaurerede lokaler fredag d. 14. maj 2021.
Læs mereStanderhejsning til 2021 sæsonen foretages lørdag d. 1. maj kl. 11:00

Lempelserne i forsamlingsforbuddet har gjort, at vi i år kan afholde en ’rigtig’ standerhejsning ved flagstangen foran klubhuset, dog med den begrænsning at der max. må være 50 deltagere samlet.
Det er dejligt at vi igen kan mødes, men pga. covid-19 restriktionerne er morgenmaden kl. 09:30 dog aflyst!
Vi kan synge en sang og formanden vil holde sin tale før standeren går til tops til en kanonsalut fra kanonlauget.
Vi beder alle om at respektere forsamlingsforbuddets max. grænse på 50 deltagere, så hvis vi allerede er lige ved 50 forsamlet, beder vi om forståelse, for at du skal holde dig på afstand af arrangementet foran klubhuset.
Sejlbåde i havnen opfordres til at flage med signalflag fra top for at markere, at det er en festdag, at sæsonen efter en lang corona vinter nu er i gang.
Med sejlerhilsen
SSF Bestyrelse / 24-04-2021

Arbejdet med nedlæggelse af den tidligere bedding og retablering af arealet nord for skoleskurene til rekreative formål og landpladser for både, nærmer sig sin afslutning.
Læs mereNu er det atter ved at være tid til at afhente og påsætte årsmærker på både, trailere og kajakker m.v.
Læs merePåsken står for døren, og påsken er højsæson for forårsklargøring af bådene til sejlsæsonen. Både forårsklargøringen og udskiftning/montering af udstyr m.v. resulterer i en hel del affald, som skal bortskaffes.
Der er rundt omkring på havnen opstillet containere til forskellige typer affald, og vi henstiller til at affaldet sorteres og smides i de rigtige containere, til gavn for både miljøet og SSF’s økonomi 😊. Hvis forskellige typer affald blandes i samme container, skal indholdet i containeren efterfølgende sorteres manuelt, hvilket koster ekstra for SSF.
Containere til malingaffald findes på søndre plads og i miljøskuret ved servicekajen.
Beholdere til spildolie, kølervæske, batterier og elektronikaffald findes i miljøskuret ved servicekajen.
Containere til pap findes ved masteskuret, ved havnekontoret og ved toiletterne på nordre mole. Husk at folde papkasser sammen inden de lægges i containerne.
Metalskrot kan dumpes i skrotbunken ved den store container til brandbart restaffald.
Med ønsker om en god påske – og rigtig god arbejdslyst 😊
Havnekontoret
Bestyrelsen har fundet en ny forpagter til Restaurant Sundby Sejl. Der mangler kun nogle formalia før vi kan underskrive en ny forpagtningsaftale med vores kommende forpagter Jørgen Michelsen.
Jørgen og hans folk er allerede gået i gang med at rydde op og male i køkkenet, så alt står klart til åbning d. 6. maj, hvis vi får lov til at åbne iht. covid-19 restriktionerne.
Gulvet i restaurantens store sal er blevet fornyet og vægge og vinduer får en gang maling inden åbningen. Vores pladsmand Jon har malet entreen, så den også er fin.
Vi glæder os til, at vi igen får lov til at åbne klubhuset og vi ser frem til at byder Jørgen velkommen som forpagter for Restaurant Sundby Sejl.
Lige så snart vi kan fastsætte en endelig åbningsdag vil vi melde det ud på vores hjemmeside samt på Restaurant Sundby Sejl’s hjemmeside og Facebook side.
Med sejlerhilsen
Bestyrelsen /28-03-2021
SSF’s bestyrelse har modtaget nedenstående vedr. et nyt borgerforslag om at udsætte lovbehandlingen Folketinget indtil der har været en grundig borgerinddragelse. Dette synes bestyrelsen, at SSF’s medlemmer skal have mulighed for at støtte. Bestyrelsen har selv tidligere afgivet et høringssvar på vegne af SSF.
Læs mereKære sejler/lystbådehavn/bådelaug
By & Havn offentliggør i dag det nye havnereglement for Københavns Havn. Havnereglementet er By & Havns værktøj til at regulere trafikken og skabe muligheder for forskellige aktiviteter i havnen, samtidigt med at sørge for at sikkerheden er i top. Det er også her du finder ordensregler, forbud mm. i havnen.
Læs mereHej alle kapsejlere i Sundby
Hvis i har planer om, eller allerede har tilmeldt jer stævner i 2021, så skriv til mig.
Jeg kunne tænke mig, at få et overblik over hvor mange Sundby sejlere der tager rundt til stævner, med henblik på at skrive om det på hjemmesiden, for at at motivere andre til at prøve selv.
Når vi igen må samles, indkalder jeg til møde for alle der er interesserede i kapsejlads. Agendaen kunne være:
Mvh.
Jesper Lorents
Foreningens SejlSikkert ambassadør – Tom Høst – har fået arrangeret et online foredrag om nødkommunikation og brug af SejlSikkert Alarm appen ekslusivt for vores medlemmer. Det bliver onsdag den 17. marts fra kl. 19-21.

Som nogle af vore medlemmer måske har bemærket, har vi i løbet af efteråret og vinteren haft fire mindre olieudslip i havnen. I jule-/nytårsperioden havde vi en oliepøl som, grundet ringe udskiftning af vandet i havnen, flød rundt i havnen i næste tre uger. Disse olieudslip stammer formentlig fra spild i forbindelse med påfyldning af brændstof, eller fra lænsning af sumpen i en af bådene i havnen.
Vi opfordrer derfor alle bådejere med både i vandet til at kontrollere sumpen i deres både, og rense sumpen for eventuel olie, således at olien ikke pumpes overbord i forbindelse med automatisk lænsning af båden.
Hvis der spildes brændstof i forbindelse med påfyldning, opfordrer vi til at melde dette til havnekontoret, så vi ved hvorfra udslippet stammer. Det gør opfølgning og eventuel indsats meget lettere.
På forhånd tak.
Havnekontoret
Der er begyndende forår i luften, og det varer ikke længe før vi kan begynde at klargøre bådene til den kommende sæson.
Der skal både slibes, males og poleres på bådene, hvilket helt naturligt giver en del affald. Vi skal i den forbindelse være opmærksomme på at reglerne for bortskaffelse af affald bliver stadigt strammere, ikke mindst for ”farligt affald” som maling, olie og kemikalier m.v. Det er derfor særdeles vigtigt, at vi alle sorterer vort affald korrekt og anbringer det i de rigtige affaldscontainere – eksempelvis til ”maling”, ”spraydåser”, ”elektronik” eller ”batterier”.
Læs mereÅrsregnskab 2020 for Sundby Sejlforening er nu revideret af vores revisor og underskrevet af bestyrelsen.
Se Årsregnskab 2020 og alle andre relevante indlæg og dokumenter til generalforsamlingen >>
Oversigten opdateres løbende.
Hvis det pga. covid-19 restriktioner ikke vil være muligt at afholde generalforsamlingen i klubhuset på dette tidspunkt vil bestyrelsen se sig nødsaget til at udsætte generalforsamlingen til afholdelse på et snarest muligt tidspunkt.
Læs mereDer har atter i år været rigtig mange medlemmer, der har søgt om havneplads.
Første uddeling af havnepladser / byttepladser er nu fuldendt! Hvis du har søgt og intet hørt, så var du ikke blandt de få heldige.
De ledige pladser var stort set kun pladser med en bredde mellem 1,8 – 2,5 m. Den bredeste plads var på 3,1 m.
Der etableres nye pladser ud for det nedlagte slæbested på Søndre Mole, så der inden sejlsæsonens begyndelse kan uddeles nogle få pladser på op til 3,5 m i bredden. Men det bliver første år kun som lånepladser, da vi skal være sikker på ikke at være låst, hvis der senere kommer en flydebro.
Medlemmer, der ikke skal bruge deres faste havneplads i 2021, opfordres til snarest og senest 31/5 at give besked herom, så deres plads kan uddeles som låneplads. På forhånd tak!
Havneudvalget
Foreningen byder velkommen til:
Gitte Sauerberg
Ronnie Bremer
Anton Sauerberg-Hansen
Jan Skov Otte
Ifølge vedtægterne kan indsigelser indgives indtil 23/02 21 (14 dage fra d.d.)
Se listen over ansøgere til havneplads 2021 herunder. Hvis du mener, at du har søgt rettidigt i perioden 01/12-2020 til 31/1-2021, og ikke kan se dit navn på listen, bedes du tage kontakt til havneudvalget på mail havneudvalg@sundby-sejlforening.dk.
Vi bestræber os på at dele ledige pladser ud i løbet af februar måned og sender kun meddelelse til de heldige ansøgere, der er blevet tildelt plads.
https://sundby-sejlforening.dk/wp-content/uploads/2021/02/ansoegning-havneplads-jan21.pdf
Vh Havneudvalget
Eftersom vi ikke kan regne med at Covid-19 restriktionerne bliver ophævet frem mod fastelavn, er fastelavnsfesten d. 21. februar desværre aflyst.
Arrangementsudvalget

By & Havn har på vegne af Københavns kommune stillet et forslag om at anlægge en ny halvø ’Lynetteholmen’ i Øresund fra Refshaleøen, øst om Trekroner Fort og næsten helt ud til Middelgrundsfortet. Opfyldningen i Øresund kræver vedtagelse af en anlægslov i Folketinget.
Læs mere
Husk, at det på generalforsamlingen blev besluttet, at det fra 2021 skal koste 1500 kr. pr. sæson at være en del af fællesskabet omkring vores J/70. Så hvis du planlægger at sejle J/70 til næste år, må du gerne give besked til j70@sundby-sejlforening.dk – så vil det blive opkrævet sammen med kontingentet i januar.
Dette gælder ikke de unge, der sejler gennem ungdomsafdelingen.
Hold dig opdateret via SSF’s J/70-gruppe på Facebook >>
J/70-stævner på bedding
I 2021 er der 4 liga-stævner, som vi skal finde mandskaber til: Læs mere
For at mindske faren for Covis-19 smitte, lukke havnekontoret for fysisk besøg indtil videre frem til den 17. januar 2021.
Henvendelser til havnekontoret kan i perioden ske via e-mails til havnen@sundby-sejlforening.dk eller i den normale åbningstid på kontorets telefon: 3258 1424.
Mandag til onsdag og fredag, kl. 12.00-13.00
Torsdag, kl. 15.00-17.00.
Lørdag, søndag samt helligdage: Lukket.
Foreningen byder velkommen til :
Anna Søndergaard, 2300 Kbh. S
Josefine C. B. Christensen, 22 Kbh. N
Jonas Madsen, 2300 Kbh. S
Amaili Damm, 2300 Kbh. S
Nikolai Sørensen, 2300 Kbh. S
Daniel A. Ackermann, 1432 Kbh. K
Ifølge vedtægterne kan indsigelser indgives indtil 28/12 20
2020 har været et vanskeligt år for foreningen og vores medlemmer pga. corona pandemien, og nu lakker året mod enden med nye alvorlige restriktioner. Men det er trods alt lykkedes at gennemføre en sæson. Vi havde færre arrangementer, men vi har kunnet sejle, og vi har kunnet mødes i mindre grupper.
Forhåbentlig vil de nye restriktioner hjælpe til, at der kommer kontrol over covid-19 smittespredningen. En vaccine synes også at være på vej, så vi kan kigge ind i 2021 med en del optimisme.
Vi planlægger at 2021 sæsonen kan starte som normalt til foråret, men vi er selvfølgelig parate til at ændre vores planer for generalforsamlingen og andre arrangementer, hvis myndighederne anbefaler fortsatte restriktioner.
Ligeledes forventer vi, at vi kan åbne Restaurant Sundby Sejl igen til foråret med en ny forpagter ved roret.
Vi takker jer alle for, at I hjælper med til at reducere risikoen for covid-19 smittespredning, ved at følge de anbefalinger som myndighederne og Dansk Sejlunion har udstedt. Pas godt på jer selv og andre i denne juletid!
Jeg vil hermed ønske alle medlemmer og jeres familie en rigtig Glædelig Jul og et Godt Nytår!
På bestyrelsens vegne
Claus Brask Thomsen 🎅
SSF Formand
Nu er vintersæsonen over os, og stort set alle både er kommet på land og står sikkert i deres stativer, bortset fra de, som ønsker at forblive i vandet vinteren over.
Læs mereSeniorerne ønsker alle medlemmer en rigtig glædelig jul samt et godt nytår.
Vor lille nytårshilsen med glögg og æbleskiver d. 31.12.2020 er aflyst.
Med venlig hilsen
Jonnie, Lillian og Elin
På baggrund af myndighedernes skærpede restriktioner vedrørende covid-19 opfordrer Dansk Sejlunion igen alle klubber til at holde alle indendørs idrætsanlæg lukkede, foreløbig indtil 17. januar 2021. Dette gælder også klubhuse og andre klublokaler.
Læs mereNye kommuner lukker delvist ned
På et pressemøde d.10/12 bebudede myndighederne flere delvise nedlukninger af kommuner fordelt over hele landet og med virkning fra fredag den 11. december kl. 16. Der er tale om i alt 31 nye kommuner, der skal operere under skærpede restriktioner indtil foreløbigt 3. januar 2021. De skærpede restriktioner er de samme som dem, 38 af landets kommuner blev pålagt at efterleve fra mandag i denne uge.
Læs mereKære alle med interesse for kapsejlads i SSF
Tak for valget af mig som kapsejladsleder på generalforsamlingen d. 31/8-2020.
Læs mereSommersejlsæsonen er uigenkaldeligt slut, og i SSF er vi nu ved at gøre klar til vintersæsonen, så bådene kan opbevares sikkert, både i havnen og på land, og så havn og landplads fremstår overskuelig og ordentlig for såvel vores egne medlemmer, som for vores gæster og naboer.
Forberedelsen til vinteren indebærer blandt andet at:
Husk årsmærke og mærkning af dit grej
Husk at alle både, herunder også vinterpladslejere, såvel i havnen som på land, skal være forsynet med årsmærke. Bådejere som endnu ikke har afhentet 2020-årsmærke, kan gøre dette i havnekontorets åbningstider.
Alle bådstativer skal ifølge vedtægterne være mærket med bådnavn og medlemsnummer (og gerne mobilnummer). Stativer som ikke er i brug og ikke afmærket, vil blive inddraget og bortskaffet af havnemyndigheden.
Ingen løse stiger
Stiger må ikke ligge løst på pladsen, da de kan benyttes af uvedkommende til at kravle op i bådene. Stiger skal derfor være låst fast til eksempelvis et bådstativ. Løse stiger vil blive inddraget og bortskaffet af havnemyndigheden.
Lågen ved hovedporten
Af hensyn til deltagerne i navigationsundervisningen samt aktiviteter i Det Maritime Ungdomshus holdes lågen ved hovedporten åben mandage, tirsdage og torsdage, indtil undervisningen slutter. Desuden holdes den åben i SSF Kontorets åbningstid.
Med sejlerhilsen
Havnechefen

Steen Wintlev-Jensen fra Dansk Søredningsselskab og Carl Erik Kjærsgaard formand i Kongelig Dansk Yachtklub, ved overrækkelsen i Tuborg Havn.
Pressemeddelelse
Da Covid-19 i foråret havde lukket landet og derved også sports- og foreningsklubberne, besluttede sejlerne i Øresundsklubberne at hylde det fællesskab, de i foråret ikke kunne være en del af pga. Corona restriktionerne. 41 sejlklubber langs Øresundskysten gik sammen og planlagde en eskadre-sejlads for alle deres medlemmer.

Selvom årets standernedhaling var begrænset som følge af Covid-19, blev den 97. sæson afsluttet med maner med både tale fra formanden, sang og kanonsalut…

På lørdag, den 31. oktober kl. 14, vil en lille begrænset flok på 10 personer sørge for, at afslutningen på foreningens 96. sæson bliver markeret, uden at vi overtræder gældende regler.
Programmet i korte træk
Formanden holder tale, standeren nedhales, kanonlauget sørger for en salut … og så er det slut!
Selvom du ikke må møde op og se det ske, kan du kort efter følge begivenheden – på en skærm nær dig. Vi filmer nemlig begivenheden og lægger den på hjemmesiden så hurtigt som muligt.

I weekenden d. 10/11-10 afholdt SSF et stævne for Melges 24-Klubben.
Stævnet blev vundet af båd 840 fra SSF med Marc Wain som skipper. Tillykke til hele besætningen.
Beretning fra årets fiskekonkurrence i SSF, 10. oktober 2020

Deltagere fra søndre og nordre bassiner mødes ved molerne på slaget 9. Søren Tønder i Double T er forrest i billedet.
Årets fiskekonkurrence i Sundby Sejlforening drejede sig primært om at fange flest forskellige fiskearter. Besætningerne på 12 både tog udfordringen op og dystede således Læs mere
DMI melder om kuling fra øst lørdag den 3. oktober. Derfor flytter vi fiskekonkurrencen til lørdag den 10. oktober – og håber, at vejrguderne er os mildere stemt der.
Med venlig hilsen
Tony Olsen og Kim A. Jørgensen
31. oktober
Anders Larsen, 2300 København S
Peter Bergmann, 2300 København S
Martin Larsen, 2500 Valby
Klaus Kofoed, 2300 København S
Torben Hansen, 2200 København N
Rasmus Greve Falbe-Hansen, 2000 Frederiksberg
Pernille Larsen, 2400 København NV
Niels Budtz, 1265 København K
Sebastian Rask Hamm, 2100 København Ø
Valentin Rosenberg Larsen, 2400 København NV
Anders Max Nielsen, 2200 København N
Jens Chr. Thuren Lindahl, 2300 København S
Mark Stig Bertelsen, 2400 København NV
John Wulff, 2670 Greve
Henrik Thomsen, 2300 København S
5. oktober starter arbejdet med nedrivning af den gamle bedding samt opfyldning til niveau.
Vi beklager de eventuelle gener der må opstå som følge af arbejdet.
Med sejlerhilsen
SSF Havneudvalg
På den nye bestyrelses og egne vegne takker jeg for valget og den store opbakning, som bestyrelsen fik på generalforsamlingen d. 31. august 2020. Endelig fik vi afholdt vores ordinære generalforsamling 2020, som pga. Covid-19-restriktioner har været udsat siden marts måned.
Omkring 140 medlemmer deltog, og vi havde en god debat om emner, som har skilt vandene i foreningen. Det er glædeligt at så mange medlemmer er engageret i, hvordan det går for Sundby Sejlforening.
Vi fik valgt en ny bestyrelse med en god blanding af nye medlemmer og medlemmer med lang anciennitet samt af unge og erfarne. Det er mit håb, at vi nu alle kan se fremad og arbejde for en fantastisk fremtid for SSF.
Jeg vil sammen med bestyrelsen, medlemmerne i øvrigt og de ansatte fortsætte udviklingen af Sundby Sejlforening igangsat af den tidligere bestyrelse, både mht. de fysiske rammer i havnen og mht. de sportslige og andre medlemsaktiviteter.
Sammen kan og vil vi gøre Sundby Sejlforening til en endnu bedre forening for vores dejlige fritidsinteresse: sejlsporten.
Med sejlerhilsen
Claus Brask Thomsen
SSF Formand
Vil du blive i vandet?
Sejlsæsonen er ved at være slut, men det udelukker ikke, at bådejere med fast plads i havnen stadig kan have deres båd i vandet.
Husk derfor INDEN d. 1. oktober skriftligt at give besked til havneudvalget eller havnechefen (jf. Reglement for Havnen § 21), hvis din båd skal blive i vandet i vinter, så der kan disponeres over vinterpladsen på land til en anden båd. Der er netop i år særdeles mange ansøgninger om vinterplads på land, så vi har brug for beskeden så hurtigt som muligt.
Husk også at der ikke må fortøjes både til midterbroen i tiden fra d. 15. november til d. 1. marts. Både med fast plads på midterbroen skal derfor ligge på en anden plads i vinterperioden.
Vil du søge om plads på land?
Der kan hele året søges om plads på land. Grundet stor søgning, har det fra dette efterår været nødvendigt at benytte samme metode som ved tildeling af fast plads i havnen og tildeling af skure. Nemlig tildeling efter anciennitet.
Når man har søgt om plads på land, dvs. helårsplads (f.eks. trailerplads), vinterplads eller sommerplads, så forbliver man på ansøgningslisten til man får anvist en plads, men det kan som sagt godt tage nogen tid, hvis man er nyt medlem.
Find ansøgningsskemaet ’Ansøg om plads på land’ på vores hjemmeside under fanen ’KONTORET’, og husk, at der altid på alle fartøjer og trailere skal være påsat gyldigt årsmærke.
Husk mærkning!
Reglement for Optagning/søsætning § 3 siger at afstivningsgrej, bukke og klodser skal være tydeligt mærket med medlemsnummer og fartøjets navn. Grej, der ikke er afmærket som nævnt, bliver af Havnechefen fjernet for ejerens regning og risiko.
På forhånd tak
SSF Havneudvalg
Lågerne til havnen vil være låst fra den 1. oktober
Efter sommerperioden har lågen ved hovedindgangen til Sundby Sejlforening typisk stået åbent når restauranten har holdt åbent. Personalet har lukket og låst lågen, når de gik hjem efter fyraften.
Nu er vi jo i den situation, at vi for øjeblikket ikke har en forpagter til vores restaurant. Derfor vil vores havnechef eller pladsmand lukke og låse lågen, når de går hjem efter endt arbejdsdag. Dette vil ske fra d. 1. oktober, der samtidig er dagen, hvor vores nattevagtsperiode starter.
Alle medlemmer opfordres til lukke lågerne efter sig når de forlader havnens område. Dette gælder alle låger; for lågen ved hovedgangen gælder det dog kun uden for havnechefens/pladsmandens arbejdstid.
Med sejlerhilsen
SSF Bestyrelse
Torsdag den 1. oktober kl. 19:00, mødes SSF’s medlemmer og bestyrelsen i klubhuset.
SSF Kontoret holder derfor ekstraordinært lukket torsdag d. 1. oktober!
Mødet vil blive afholdt iht. de retningslinjer som myndighederne har givet mht. covid-19, og bestyrelsen opfordre alle til at overholde de anbefalinger, der ligeledes er givet, f.eks. at undgå fysisk kontakt, at holde afstand, brug af mundbind, brug af håndsprit, m.m. Det kan blive nødvendigt at sætte en begrænsning af antallet af deltagere på medlemsmødet.
På medlemsmødet er der i modsætning til på generalforsamlingen tid til at gå i dybden med de emner man ønsker at diskutere. Medlemsmødet kan ikke formelt beslutte noget, men de synspunkter der fremsættes og styrken af støtten til synspunkterne indgår som et vigtigt input til bestyrelsens beslutninger.
Bestyrelsen ønsker at høre medlemmerne holdning til følgende emner:
Kom med dine ideer, ønsker og forbehold.
Læs mere
Grundet de nye retningslinjer for forsamlinger, der nedsættes fra 100 til 50 personer, har vi desværre måttet tage beslutning om at aflyse WOW 2020.
Vi vender stærkere tilbage i 2021. Nye datoer vil blive meldt ud, så snart vi kender dem.
Jesper Lorents
Kapsejladsleder

Jon Hansson, SSF’s nye pladsmand.
Den 1. september 2020 startede Jon Hansson (61) som pladsmand i SSF.
Jon, der er uddannet maskinarbejder, maskinist og erhvervsdykker, har en lang og alsidig karriere i Søværnet og Marinehjemmeværnet bag sig og således masser af både maritim, teknisk og håndværksmæssig erfaring med sig i bagagen. Han er desuden aktiv tursejler og langturssejler med egen båd i Lynetten. Læs mere
Den 10.-11. oktober afvikles DM for Melges 24 i Sundby Sejlforening. Det vil der helt sikkert komme mere om her på kanalen, når programmet begynder at tage form.
Sejler du Melges 24? Så er det nu, du skal tilmelde dig
Via linket herunder kan du se, hvem der kommer. Sundby stiller indtil videre med 2 både.
Meld dig til Melges 24 DM senest 19. september >>
Youngsters er camps, fællesskab, sejlads og glade unge sejlere. Youngsters’ første Ungdomsligastævne, der blev afviklet i Sletten den 22.-23. august, var kulminationen på flere år med udvikling og camps – også i Sundby. Se og hør her, hvorfor de unge sejlere er vilde med Youngsters.
Video: Nikolaj Schwaner
Til oktober er der Youngsters-camp igen. Skal du med?
Tilmeld dig Youngsters-camp, 23.-25. oktober, på Hou Maritime Idrætsefterskole >>
På grund af Covid-19, og det deraf følgende bøvl med plads og afstand, er seniorernes bankospil, der sædvanligvis afholdes i november, desværre aflyst i år.

Deltagerpris 40 kr. pr. person. Registrering og betaling på skippermødet – kontant eller MobilePay.
Har du spørgsmål vedrørende arrangementet, er du velkommen til at kontakte Tom Høst på tlf. 2773 0863 eller e-mail: motorbaad-sikkerhed@sundby-sejlforening.dk
Ved udsigt til stærk blæst aflyses konkurrencen. Vi satser på at meddele eventuel aflysning dagen før her på hjemmesiden under Nyheder og/eller Facebook-gruppen SSF sejlere/Sundby Sejlforening. Ny dato for afholdelse vil så være den 10. oktober.

Vi afslutter tirsdagssejladserne lørdag, den 19. september, med en distancesejlads på 15-20 sømil.
Der er skippermøde kl. 9:00 og starten går kl. 9:30.
Når vi er i havn efter sejladsen, tænder vi op i grillen. Medbring dit gode humør og dine egne pølser, brød, bøffer og drikkevarer m.m. til en hyggelig eftermiddag.
Med sejlerhilsen
Claus V.

Det forlyder fra Sletten Havn, at der er fart over feltet ved weekendens ungdomsligastævne, hvor Ungsomsafdelingens SSF Marlins naturligvis er med.
Lørdag overværede H.K.H. Kronprinsen til vands dele af stævnet i en RIB og hilste på flere af de unge sejlere.
Den nuværende sejlerskoleleder stopper af personlige årsager som bestyrelsesmedlem på den ordinære generalforsamling d. 31. august 2020.
Har du lyst og energi til at yde en ledelsesmæssig indsats for vores forening, så overvej om du vil stille op til valg som sejlerskoleleder på generalforsamlingen!
Som sejlerskoleleder får du mulighed for at bruge dine lederevner og knytte nye venskaber, og du har to hovedansvar: Læs mere

FD 1152 ved målgang i 7. sejlads, hvor guldet er en realitet.
Foto: Klassemesterskab for Folkebåde. Arr. af Marstal Sejlklub & Ærø Sejlforening.
SSF-sejler Marc Wain Pedersen var med som gast på Kertemindebåden FD 1152 Nefertiti, der løb med guldet ved weekendens Klassemesterskab for Folkebåde i Marstal.
Efter en serie, som lød 1, 2, 2, 3, 1, 4, 3, og en Dnc sluttede Nefertiti på 1. pladsen. Tillykke til Marc, skipper Morten Henriksen og besætningens tredjemand, Kasper Helweg-Larsen!
Bestyrelsen forslår en række vedtægtsændringer og stiller desuden 2 forslag til behandling under dagsordenens pkt. 6 ’Behandling af eventuelt indkomne andre forslag’.
Under dagsordenens pkt. 7 foreslår bestyrelsen justeringer af kontingenter, pladslejer og andre medlemsydelser pr. 1. januar 2021.
Fra medlemmerne er der i år indkommet flere forslag til behandling på generalforsamlingen under ’Behandling af eventuelt indkomne andre forslag’ samt under dagsordenens pkt. 7 ‘Fastsættelse af kontingenter, pladslejer og andre medlemsydelser’.

Vil du møde andre medlemmer og deltage i årets sjoveste kapsejlads?
Så er Sundby Cup lige noget for dig – og nu er det tid til at tilmelde sig.
Nybegyndere og verdensmestre – alle medlemmer er velkomne, når årets Sundby Cup løber af stablen 5. til 6. september. Her vil der blive konkurreret i klubbens Ynglinge til søs, ligesom der vil være grill og aktiviteter på land – ikke mindst den populære middag lørdag aften.
Læs mere om Sundby Cup 2020 >>
Med venlig hilsen
SSF Sundby Cup-udvalg
Erik, vores havnechef, holder sommerferie i perioden 14.- 30. august 2020.
I den periode har Jesper Justesen, som vikar for pladsmanden, myndighed iht. Læs mere
Generalforsamlinger er ikke underlagt forsamlingsforbuddet på forsamlinger over 100 personer, men de nuværende covid-19-arealrestriktioner giver os kun mulighed for at være 110 personer i klubhuset til en generalforsamling.
Bestyrelsen anser det for meget vigtigt, at vi får afholdt generalforsamlingen den 31. august, og vi har derfor på bestyrelsesmødet den 13. august besluttet at afholde generalforsamlingen i nogle større lokaler i nærområdet, hvor vi kan være op til 250 personer. Historisk har vi aldrig været så mange, men vi vil ikke stå i en situation, hvor der ikke er plads til alle medlemmer, der vil deltage.
Den ordinære generalforsamling 2020 i SSF vil blive afholdt mandag den 31. august 2020, kl. 19:00 i følgende lokalitet:
Mødesalen i Markmandsgade 11, 2300 København S
Med sejlerhilsen
SSF Bestyrelse
Området med de tre vindmøller nord for vores sejlrende er nu åbnet for offentligheden.
Det har lignet en havn i flere år, men er et deponi for lettere forurenet jord. Nu er Prøvestenen Syd åbnet for offentligheden som rekreativt naturområde.
Læs mere om Prøvestenens Syd på Amager Øst Lokaludvalgs website >>
Sejlklubben S/K Lynetten arrangerer igen i år kapsejladsen ‘Rundt om Forterne’, lørdag den 15. august. En hyggelig dag på Sundet med ædel kappestrid, hvor alle kan deltage.
Sejladsen er for kølbåde over 6 m LOA og med sejl, og der sejles fra Trekroner rundt om Middelgrundsfortet, Flakfortet og Middelgrunden. Banens længde vil være omkring 14 sm. Læs mere
En del bådejere har monteret et hjemmelavet trin på molen for at gøre det lettere at komme til og fra borde. Dette er en udmærket løsning til gavn og glæde for de bådejere (og/eller gæster), som har vanskeligt ved at gå direkte til/fra borde.
MEN en del af disse trin er nu i så dårlig stand, at de udgør en risiko. Dette er måske ikke et problem for den enkelte bådejer, som kender sin bådplads og sit trins svagheder, men det kan være farligt for gæster og gæstesejlere m.fl., som benytter trinnet i den tro, at det er i orden. I fald der sker skade som følge af defekte trin, er det SSF’s ansvar og SSF bliver erstatningspligtig.
Alle bådejere med “hjælpetrin” monteret skal derfor kontrollere, at trinnet er løbende vedligeholdt og i forsvarlig stand. Havnechefen kan være behjælpelig med at fjerne trin, som er uforsvarlige eller uønskede.
Jens Jørgensen, der var ansat som pladsmandsvikar, har opsagt sin stilling, da han har fået fast arbejde andetsteds. Vi har derfor ansat Jesper Justesen som ny vikar for pladsmanden fra den 27. juli og frem til den 31. august
Jespers primære opgaver er Læs mere
Den ordinære generalforsamling 2020 bliver med ca. 5 måneders forsinkelse pga. covid-19 endelig afholdt den 31. august. Her er en række bestyrelsesposter på valg. Har du lyst og energi til at yde en ledelsesmæssig indsats for vores forening, så overvej om du vil stille op til valg til bestyrelsen på generalforsamlingen!
Selvfølgelig er det et stort ansvar at være bestyrelsesmedlem i en forening som Sundby Sejlforening med over 1000 medlemmer, men det er også meget givende at være med til at sætte retningen for en af Danmarks bedste foreninger, sætte nye aktiviteter i gang og forbedre forholdene på havn og plads.
Bestyrelsesarbejdet foregår i en seriøs atmosfære med godt humør, hvor du får mulighed for at bruge dine lederevner og knytte nye venskaber.
Følgende bestyrelsesposter er iht. vores vedtægter på valg: Læs mere
På foranledning af henvendelser fra flere medlemmer har bestyrelsen diskuteret retningslinjerne for brug af private borde, bænke, griller og lignende, der er placeret på foreningens område.
Bestyrelsen har forståelse for, at nogle oplever, at vores område bliver ’oversvømmet’ af ikke-medlemmer. Det er imidlertid den nye virkelighed med de mange ny bebyggelser vest for Amager Strandvej og det er ligeledes fastslået i vores lejekontrakt med Københavns Kommune, at der skal være offentlig adgang i dagtimerne.
Bestyrelsen har besluttet at bibeholde hidtil gældende regler, der er som følger: Læs mere
– om at blive langturssejler i den store verden
Foredrag mandag, den 17. august kl. 20, i restauranten i Sundby Sejlforening
Sundbysejleren Joakim Refn og hans familie sejlede ud fra Christianshavns kanal 1. juli sidste år. Planen var den store rejse hele jorden rundt, med gaster, familie og venner, over de næste tre år. Men ved porten til sydhavet satte den lille virus en stopper for de store drømme. Nu er Joakim hjemme i Danmark på pause og fortæller om, hvordan hele rejsen kom i stand, om livet på et lille skib, de store udfordringer og de enkle løsninger, sammenholdet og den dramatiske hjemtur midt i en lukket verden.
Sådan kommer du med
Der er begrænset antal pladser, så meld dig til på SMS 5022 4212. Skriv navn og antal pladser.
Pris: 20 kr. per snude til skibskassen 😉
Københavns Kommune har besluttet at etablere udløb af en ny spildevandsledning i den vestlige ende af kanalen i Sundby Sejlforenings havn. Udledningen består udelukkende af regnvand. Det er ikke forurenet, da det kommer fra tagflader og befæstede arealer mellem de nye bygninger, der er bygget vest for Amager Strandvej.
Etableringen vil ske hen over sommeren 2020. Havneudvalget har måttet rydde det nordvestlige hjørne af pladsen, således at spildevandsledningen og en pumpestation kan graves ned her. En detaljeret tidsplan for projektet er endnu ikke udarbejdet, men du kan læse mere om projektet her.
Havneudvalget beklager det besvær medlemmerne vil opleve i byggeperioden, men vi gør hvad vi kan for at minimere besværet.
Med sejlerhilsen
SSF Havneudvalg

En blæsende søndag i juli 2020 tog tirsdagssejlerne den store tur rundt om Saltholm. Vejrudsigten var rigtig fin, med sol, tørt og stabil vestenvind, så hvor pokker kom al den regn fra? Og alle de skæve søer hen over ruffet og ned ad nakken … Læs mere
11. juli 2020
Faren for covid-19 smitte er heldigvis nu så lille, at myndigheder og DIF/DS har lempet restriktioner og anbefalinger således, at næsten alle foreningens aktiviteter kan gennemføres, så længe forsamlingsforbuddet på max. 100 personer og anbefalingerne om afstandskrav (1-2 meter) og god hygiejne kan efterleves.
Læs anbefalingerne fra DS her >>
Vores klublokaler er genåbnet. Vi beder alle brugere om at hjælpe med til at holde dem rene. Sprit af før og efter brug og ryd altid op efter jer!
Toiletter og brusebade på havnen er åbne for brug og de rengøres hver dag. Hjælp med at holde dem rene. Brug børsten og saml papir op fra gulvet og smid aldrig håndklædepapir, bleer, hygiejnebind og lignende i kummen, men brug de opstillede affaldsbeholdere!
Med yderligere lempelser i forsamlingsforbuddet i august tror vi på, at vi kan gennemføre vores ordinære generalforsamling i slutningen af august.
Læs mere i indkaldelsen til generalforsamlingen >>
Ungdomsafdelingen er startet op med højt humør; også i vores J/70’er. Ligeledes har sejlerskolen starten undervisningen, dog kun for 2. årseleverne, da vi må sejle med mindre hold og har færre instruktører end oprindeligt planlagt.
Kapsejladser starter også rigtigt op efter sommerferien.
Havnekontoret holder nu igen åbent på alle hverdage med de sædvanlige åbningstider. På havnekontoret træffes vores havnechef.
Se, hvornår Havnekontoret har åbent >>
SSF Kontoret holdt igen åbent den 25. juni efter coronalukningen. Bestyrelsen holder som sædvanligt ferie i juli måned så næste gang, der er mulighed for at møde bestyrelsen på SSF Kontoret, vil blive torsdag den 6. august kl. 19:00-20:30.
Bestyrelsen ønsker alle en rigtig god sommerferie og håber på masser af godt sejlervejr!
Med sejlerhilsen
SSF Bestyrelse

Foreningen har ansat Jens Arff Sand Jørgensen som vikar på pladsen. Jens vil under ledelse af Erik, vores Havnechef, være at finde på pladsen alle hverdage i perioden fra den 20. juli indtil den 31. august.
Jens’ primære opgaver er oprydning, mindre reparationer, rengøring af toiletter og pasning af de grønne arealer. Læs mere

Søndag d. 12 juli er vi nogle stykker som sejler en tur-/kapsejlads rundt om Saltholm.
Det kunne være hyggeligt, hvis vi var flere både til en dejlig dag på Sundet, så jeg håber du vil overveje at deltage. Læs mere
Havneudvalget får et stigende antal henvendelser vedrørende problemer med parkering på foreningens område indenfor porten. Parkerede biler optager trailerpladser for andre medlemmer, blokerer for ud- & indkørsel af trailere, eller holder til gene for kranbiler, som skal søsætte både. Læs mere
Foreningens brændstoftank er blevet bundsuget for slam og vand, og der er nu hældt GTL-brændstof på tanken. Fremover sælges dette mere miljørigtige, renere og lugtfri brændstof i stedet for det hidtidige entreprenørdiesel. Marinediesel kan ikke længere leveres fra vores leverandører. Læs mere

Kursus 2020-21 i navigation. og anden teori til duelighedsbeviset starter mandag den 5. oktober kl. 19 i Pejsestuen i Klubhuset. Læs herunder, hvordan du kommer med. Læs mere

Om tirsdagen sejler vi. Denne tirsdag, med op til 12 m/s fra SV, blev det dog kun til to både, rebet godt ned. Man var enige om, at det havde været en herlig oplevelse, så mon ikke vi ser flere både i frisk luft fremover…

Jens, Jan, Jimmie & Lille Bo havde en herlig Sjælland Rundt i Jans Scancap 99, ‘Alvilda’, og blev nr. 3 i 10. løb med en sejltid på 41 timer 13 minutter. Se resultaterne på Trac-Trac.
BB 10’eren ‘Sveske’ vandt 10. løb med sejltid 36 timer 32 min.
Jens og Jimmie har for nylig købt hver sin BB 10 meter; Lars overvejer også en BB 10’er efter årets første resultater på vores lokale tirsdagsbane.
Læs mere om Sjælland Rundt på minbaad.dk
Vi er desværre i år nødsaget til at aflyse det traditionelle arrangement Skt. Hans aften i SSF med grill og efterfølgende bål ud for DMU, da vi ikke kan garantere, at vi kan overholde forsamlingsforbuddet på max. 50 personer til et arrangement.
Vi ønsker ikke at sætte arrangementsudvalget eller deltagende medlemmer i en situation, hvor man kan blive pålagt en større bøde.
Vi vender stærkt tilbage med et stort bål til Skt. Hans næste år.
Med sejlerhilsen
SSF Bestyrelse og Arrangementsudvalg

Sundby Sejlforening har overtaget Lis og Villy Mortensens Granada 27, ’Tally-Ho’. Læs mere
Sammen med sejlere fra 42 andre sejlklubber i Øresundsregionen er vi med til at markere samhørighed og glæden ved at sejle sammen – hver for sig.
Det foregår lørdag, den 13. juni mellem kl. 12-14. Bådene skal runde Bøje 1 (Kongebøjen) i Københavns Havn, ud for den lille Havfrue, og vi sejler derefter retur til SSF.
Vi sejler fra SSF kl. 11:30 i en fælles eskadresejlads (der bliver evt. én for motorbåde og én for sejlbåde under sejl, det vil vi informere om senere). ’Bollen’ fører SSF’s eskadre an med Bent Knudsen som skipper og en stor SSF-stander i flagmasten. Læs mere
Sol, varme, luft & to starter: For de langsomme og for de hurtige. Ka’ det bli’ bedre?
Efter at vi med vores ny Havnechef, Erik Schmidt, er ved at have administrationen af havn og forening på plads, søger vi nu en ny Pladsmand til at varetage det praktiske arbejde på Sundby Sejlforenings havn og plads under ledelse af Erik. Læs mere
Sidste ekstraordinære åbningstid for afhentning af årsmærker hos Joan i Skipperstuen:
Torsdag den 4. juni fra kl. 19-20:30. Læs mere
Havnens toiletter og bade på søndre mole, på nordre plads og de udendørs i klubhuset er nu åbnet for brug.
Toiletter og bade bliver rengjort hver dag, men vi opfordrer alle medlemmer til at være med til at holde dem rene: Læs mere
DM for Spækhugger 2020 er flyttet til Hellerup Sejlklub – men afvikles stadig 20.-22. august 2020. 50-års-jubilæumsfesten er udskudt til næste år.
Kvindelig Sejlklub og Sejlklubben København glæder sig til at tage imod dig til dette års DM for Spækhugger.
Skolehold er også velkomne – og Dansk Sejlunion har givet dispensation, så skolehold kan sejle med planlagt udskiftning af besætningsmedlemmer. Læs mere
SSF-kontoret holder under de nugældende Corona-restriktioner stadig lukket sammen med alle klublokaler. Det vil derfor ikke være muligt at møde op på kontoret den 28/5 og den 4/6.
Da der er en del, der har forespurgt om en anden mulighed for at blive meldt ind i SSF, vil formanden og næstformanden sidde klar ved telefonerne for gennemførelse af optagelsessamtaler Læs mere
Handicaptoiletterne og de udendørs toiletter i klubhuset er fortsat åbne – og der bliver gjort rent hver dag. Havnens badefaciliteter er til gengæld lukkede iht. anbefalingerne fra Dansk Sejlunion.
Bestyrelsen
Du kan hente årsmærker hos Joan i Skipperstuen:
Torsdag den 21. maj fra kl. 19-20:30
Tirsdag den 26. maj fra kl. 19-20:30
Torsdag den 28. maj fra kl. 19-20:30.
Der vil være indgang via den udvendige dør til Skipperstuen og udgang via klubhusets hovedindgang.
Der må ikke tages ophold, hverken i Skipperstuen eller i klubhuset i øvrigt. Det er lige ind og ud. Sørg for at holde god afstand i køen.
Der vil være mulighed for køb af standere og frihavnsmærker.
Der vil kun være salg via MobilePay.
Hvis du ønsker at købe nøgle eller nøglebrik, skal du bestille i forvejen på ssf@sundby-sejlforening.dk
Med venlig hilsen
Joan Høst

Med henvisning til Dansk Sejlunion nye udmeldinger (se herunder), vurderer vi, at det er muligt at genoptage Tirsdagssejladserne, hvis vi tager vores forholdsregler. Læs mere

Sundby Sejlforening har fra den 18. maj 2020 ansat Erik Schmidt (60) som ny havnechef i SSF. Læs mere
Som led i omorganiseringen af havnens personale havde Dan Trunjér, vores havnefoged igennem de sidste 19 måneder, sidste arbejdsdag den 30. april 2020.
Bestyrelsen takker Dan for hans indsats for SSF og ønsker ham god vind fremover.
Med sejlerhilsen
Bestyrelsen
I lyset af Politiets ny fortolkning og Dansk Sejlunions skærpede anbefaling kan vi ikke lovligt afholde tirsdagssejlads den 5. maj og indtil videre, hvorfor tirsdagssejladserne er aflyst, indtil myndighederne åbner op for arrangementer med mere end 10 deltagere (for hele arrangementet).
Med sejlerhilsen
Bestyrelsen
Hør formandens tale, se standeren glide til tops og hør SSF’s 96. sæson blive skudt ind med salut.

Må du ikke glemme at søge om en plads på land til dit nyerhvervede fartøj, så du kan få et passende årsmærke til skivet.
Ingen standerhejsning uden en sang forfattet til lejligheden. I år har Lillian Green skrevet en nødplanssang, som vi kan synge sammen – hver for sig. SSF’s Coronakor synger for.
Nu er det din tur! Syng, så det gjalder!
Sundby Sejlforenings standerhejsning 2. maj 2020
Nødplanssang – men stadig på melodien: Nu går Våren gennem NyhavnTrods Corona er vi samlet – nu vor stander skal til top.
Rundt på havnen – med god afstand – kan vi se den sættes op,
vi kan vinke – smile – synge – vente på at give knus,
for den tid jo atter kommer – en sæson – for fulde blus.Alt vi plejer kan vi ikke – mangt en båd dog flyde kan,
for i påsken var der mange – der fik plasket godt med vand.
Der blev skrubbet – pudset – malet – talt med dem, der kom forbi,
mon det ikke ender med, at – det en sommer fin – vil bli’.Vi må håbe inden længe – at vi mødes kan på ny,
ungdom atter sætter sejl op – og de ud på Sundet fly.
Li’som mange nye voksne, der på sejlerskolen får,
lært hvordan et skib skal styres – og hvordan et sejl det står.Efter alt er blevet udsat – har vi meget vi skal nå’
vi ser frem til at vi mødes – gi’ et kram når det vi må.
Men i dag vi bare venter – på – at alt bli’r helt normalt,
vinke – holde pænt med afstand – det kan ikke helt gå galt.GOD SOMMER
Hent Corona-standerhejsningssangen i printervenlig udgave >>
Send os din sang
Er du frisk, optager du skønsangen på video med din telefon og sender herlighederne til SSF’s webredaktør, som deler de bedste indslag på websitet – eller i SSF’s gruppe på Facebook.
SSF-kontoret holder under de nugældende Corona-restriktioner stadig lukket sammen med alle klublokaler. Det vil derfor ikke være muligt at møde op på kontoret den 30/4 og den 7/5.
Da der er en del, der har forespurgt om en anden mulighed for at blive meldt ind i SSF, vil formanden og næstformanden sidde klar ved telefonerne for gennemførelse af optagelsessamtaler Læs mere
Da der ikke må være foreningsaktiviteter i SSF på grund af Covid-19 virus, har vi i redaktionen besluttet, at bladet indstilles, til der igen bliver almindelige forsamlingsforhold, med nyheder af maritim interesse for os alle i SSF.
På redaktionens vegne
Elin Brinkland

På grund af Corona-situationen er ingenting i år, som det plejer – heller ikke SSF’s standerhejsning.
På lørdag, den 2. maj, kl. 11, vil en lille sluttet flok sørge for, at foreningens 96. sæson bliver markeret, uden at vi overtræder gældende regler.
Programmet i korte træk
Formanden holder tale, standeren sættes, kanonlauget sørger for en salut … og så er det slut!
Selvom du ikke må møde op og se det ske, kan du (stort set) følge vores kære stander stryge til tops, mens det sker – på en skærm nær dig. Vi filmer nemlig begivenheden og lægger den på hjemmesiden umiddelbart efter. Vi satser på at være klar lidt før klokken 12 – men der kommer også en mail.
Alt det kedelige, vi ikke må
Som vi skrev i det seneste nyhedsbrev, den 17. april 2020, vil der ikke være noget arrangement i forbindelse med Standerhejsningen, og vi opfordrer indtrængende alle medlemmer til at holde sig væk fra klubhus og flagmast under selve standerhejsningen.
Der er fortsat forbud mod forsamlinger på over 10 personer, så området vil være afspærret for medlemmer. Vi håber, at alle har forståelse for den specielle situation, og at I vil overholde reglerne – og få det bedste ud af dagen hjemme fra sofaen.
Med sejlerhilsen
Bestyrelsen
Du kan hente årsmærker hos Joan i Skipperstuen:
Tirsdag den 5. og 12. maj fra kl. 11-13
Torsdag den 7. og 14. maj fra kl. 15-17
Lørdag den 9. maj fra 11-13
Søndag den 10. maj fra 11-13
Der vil være indgang via den udvendige dør til Skipperstuen og udgang via klubhusets hovedindgangen.
Der må ikke tages ophold, hverken i Skipperstuen eller i klubhuset i øvrigt. Det er lige ind og ud. Sørg for at holde god afstand i køen.
Der vil være mulighed for køb af standere og frihavnsmærker.
Der vil kun være salg via MobilePay.
Hvis du ønsker at købe nøgle eller nøglebrik, skal du bestille i forvejen på ssf@sundby-sejlforening.dk
Med venlig hilsen
Joan Høst
Hvis bare nogle af os overholdt de fleste af reglerne det meste af tiden, ville det hele snart være normalt igen.
Læs Dansk Sejlunions & sundhedsmyndighedernes opdaterede regler og gode råd om Corona-virus og covid 19 >>
17. apr. 2020
Myndighederne og Dansk Sejlunion opfordrer fortsat til, at foreningsaktiviteter holdes lukket pga. Coronavirus-situationen. Dette betyder, at vi stadig ikke har nogen mulighed for at indkalde til en ordinær generalforsamling.
Optimistisk set vil vi måske kunne afholde generalforsamlingen i juni måned, men det er nok mere sandsynligt, at det bliver i august eller september. Det er fortsat bestyrelsens intention at indkalde til en ordinær generalforsamling, lige så snart der bliver åbnet op for at afholde den type arrangementer. Læs mere
Til den kommende generalforsamling har et udvalg udarbejdet forslag til, hvordan den nu nedlagte bedding kan anvendes fremover. Det drejer sig om kaj og landplads. Skitserne herunder viser eksempler på muligheder. Læs mere
På grund af gældende restriktioner vedr. Coronavirus ændres den annoncerede auktion over både og bådtrailer uden ejere til et skriftlig salg via e-mailbud på adressen: havneudvalg@sundby-sejlforening.dk med emnet ‘Auktionsbud’.
Der kan allerede nu indsendes bud på de udbudte genstande. På slutprisen (højeste bud) pålægges moms.
Genstandene har numre, som fremgår af opslag på havnekontoret (nr. 1 en Wayfarer jolle udgår):
Nr. 2. Rød slæbejolle
Nr. 3. Trapezjolle
Nr. 4. OK jolle
Nr. 5. Belinda 22 sejlbåd uden mast og sejl
Nr. 6. Mindre jolle
Nr. 7. Bådtrailer
På alle genstande er påsat et tal, der svarer til ovenstående. Hvis man ikke kan finde det pågældende fartøj/bådtrailer eller ønsker besigtigelse, kan dette rekvireres via samme e-mailadresse.
Når havneudvalget modtager et bud, kvitteres herfor. Ved efterfølgende højere bud, gives besked til alle andre budgivere på samme genstand. Der kan afgives bud frem til søndag, den 19. april, kl. 15:00. Herefter vil vindende budgiver få besked om afgørelsen.
Betaling for købt fartøj/trailer skal ske straks (bankoverførsel eller MobilePay) eller efter aftale. Fartøjet skal være fjernet/flyttet senest den 26. april.
SSF Havneudvalg

Nr. 2. Rød slæbejolle

Nr. 3. Trapezjolle

Nr. 4. OK jolle

Nr. 5. Belinda 22 sejlbåd uden mast og sejl

Nr. 6. Mindre jolle

Nr. 7. Bådtrailer
6. apr. 2020
I det nye nummer af SSF Bladet står der mange ting, der ikke er sket eller som ikke kommer til at ske på grund af Corona-krisen. Det er en meget speciel situation, der er opstået, og planer må hele tiden opdateres eller ændres.
Jeg er ikke fratrådt og nye bestyrelsesmedlemmer er ikke valgt, fordi generalforsamlingen er udskudt. Vi fortsætter derfor alle på vores bestyrelsesposter, indtil det bliver muligt at afholde en ordinær generalforsamling. Vi vil indkalde til den med mindst 28 dages varsel, lige så snart det igen bliver tilladt at samles mere end 100 personer i et lokale. Læs mere
Hvis du allerede nu ved, at din båd ikke kommer i vandet, så giv Havneudvalget besked.
Der er mange medlemmer, der vil blive glade for en låneplads.
Havneudvalget
Besætningen på s/y Nerthus skriver 23. marts 2020:
Nerthus ligger på 5. døgn helt stille i det store havnebassin ved indsejlingen til Panamakanalen. Det er barsk ironi at have direkte udsigt til porten til Sydhavet i denne tid, hvor hver dag der går, gør det mindre sandsynligt at Nerthus kommer videre samme vej. Omkring os ligger de store handelsskibe på reden og minder os om, at der er en verden udenfor, men også at den ikke er inden for rækkevidde for os. Læs mere
Besætningen på s/y Nerthus skriver 18. marts 2020:
Smidt ud af San Blas – karantæne i Colon – alt vel ombord! Læs mere
HOFOR går mandag, den 30. marts, i gang med at lave et regnvandsudløb gennem vort nordre havnebassin.
Se her, hvad det handler om: HOFOR – Informationsbrev til sejlforeningen 24-03-2020 >>

Flushdækkede D1 før renovering; i dag er hun en meget smuk dame
Peter Bruuns velsejlende lille hval er populær som aldrig før. I år er det 50 år siden, han byggede den første. Det skal fejres! Læs mere
FLID og Dansk Sejlunion har samlet en række gode råd til bådejere, der er interesserede i at vide, hvordan de lige nu skal forholde sig til bådklargøring og søsætning.
Læs FLID og Dansk Sejlunions fælleserklæring vedr. søsætning >>
16. mar. 2020
Der tegner sig nu et meget alvorligt billede af situationen i forhold til smittespredningen. Derfor har regeringen og myndighederne ændret strategi og fraråder unødvendig kontakt mellem borgerne og lukning af institutioner.
I det lys har Dansk Sejlunion opfordret til at sejlklubberne aflyser eller udskyder alle arrangementer og aktiviteter resten af marts måned – med mulighed for forlængelse. Læs mere
12. mar. 2020:
Der tegner sig nu et meget alvorligt billede af situationen i forhold til smittespredningen. Derfor ændrer regeringen og myndighederne strategi og fraråder unødvendig kontakt mellem borgerne og lukning af institutioner.
SSF skal iht. vedtægterne afholde ordinær generalforsamling i marts måned, men det er Dansk Sejlunions holdning, at der nu foreligger en så alvorlig situation, at sådanne frister kan tilsidesættes.
Vi har indkaldt til generalforsamling den 22. marts, men set i lyset af myndighedernes og Dansk Sejlunions anbefalinger samt ikke mindst for at udvise samfundssind, ser bestyrelsen sig nødsaget til at flytte SSF’s generalforsamling til et senere tidspunkt, hvor der formentlig er mere styr på epidemien.
I vil få nærmere besked, når en ny dato kan meldes ud.
Ungdomsafdelingens træning og tovværkskurset er også aflyst i foreløbigt 14 dage.
Bestyrelsen følger situation nøje, og vi vil løbende melde ud, hvis der skal sker yderligere tiltag, eller når situationen normaliseres.
Mvh
Bestyrelsen
Da jeg som 75-årig med diverse kroniske sygdomme tilhører risikogruppen mht. faren for coronavirus, må jeg med beklagelse melde afbud til årets generalforsamling. Læs mere
Pladsmand/Havneassistens m/k søges til Sundby Sejlforening (04. juni 2020)
Læs den fuldstændige beskrivelse af stillingen som pladsmand m/k i Sundby Sejlforening via linket herover.
Søg jobbet via Jobindex.dk >>
10. mar. 2020:
Da vi traditionen tro plejer at være mange til vores årlige generalforsamling, følger bestyrelsen dag for dag nøje udbredelsen af coronavirus samt de vejledninger og anbefalinger, der kommer fra myndighederne.
Der er et par forhold vi er nødsaget til at tage med i betragtning: Læs mere

Grundet forsinkelse ved opstarten er stikmolen ved mastekranen først klar til brug sidst i marts. Vi beklager evt. gener ved dette.
Havneudvalget
Årsmærker kan nu hentes i kontortiden første og sidste torsdag i måneden kl. 19 – 20.30.
Eller hos havnefogeden i dennes kontortid:
Mandag til onsdag og fredag kl. 12 -13, torsdag kl. 15 -17.
Der vil senere blive bekendtgjort yderligere åbningstider for afhentning af årsmærker.
OBS: Der skal fremvises forsikringspolice/kvittering for betalt ansvarsforsikring, jf. § 5 i ordensreglement for havnen.
Årsmærket skal være påsat senest 1. juni og altid ved søsætning jf. § 7 i ordensreglementet.
Havneudvalget
Det vil være muligt at hente årsmærke hos Joan i Pejsesalen, umiddelbart efter generalforsamlingen, søndag den 22. marts 2020.
OBS: Der skal fremvises forsikringspolice/kvittering for betalt ansvarsforsikring, jf. § 5 i ordensreglement for havnen.
Der vil senere blive bekendtgjort yderligere åbningstider for afhentning af årsmærker. Årsmærket skal være påsat senest 1. juni og altid ved søsætning, jf. § 7 i ordensreglementet.
Havneudvalget

Tom har fået en henvendelse fra et medlem, der har fået stjålet gashåndtag og starter fra sin lille motorbåd, der står på land på nordre mole. Tyveriet er sket mellem 27. februar og 1. marts.
Måske er det en god ide at tage et smut omkring havnen og se, om alt er på plads og i orden…
Se alle relevante indlæg og dokumenter til generalforsamlingen >>
Oversigten opdateres løbende.
Så kom til infomøde om arbejdet i bestyrelsen samt i de tilhørende udvalg, mandag den 2. marts, kl 19:00, i restauranten i klubhuset.
Synes du, at Sundby Sejlforening er et rart sted at bevare og holder du af kammeratskabet og gør dig tanker om, hvordan en fremtid i vores dejlige havn kan udvikle sig – men ved ikke, hvordan du kan støtte op og påvirke?
På infomødet om bestyrelses- og udvalgsarbejde i SSF vil bestyrelsen orientere om, hvad bestyrelsesarbejdet omfatter, hvilke muligheder det giver, samt svare på spørgsmål. Det samme gælder for de udvalg, der er tilknyttet bestyrelsen, og det spændende arbejde, der foregår i udvalgene.
Aftenen er ganske uforpligtende, men er til for jer, der er nysgerrige eller overvejer at give en hånd med, så I får en idé om, hvem man kontakter eller hvad det indebærer.
Følgende poster er på valg på generalforsamlingen: Læs mere
Vi iler med at bringe denne invitation fra arrangementslederen, der beklager den sene udmelding:

Traditionen tro afholder vi
fastelavnsfest i SSF søndag, den 1. marts, kl. 11.
Vi slår katten af tønden, og der vil være tønder til damer og mænd, små og lidt større børn.
Vi finder de bedst udklædte – både børn og voksne. Og vi får besøg af en ballonmand.
Bemærk venligst, at tidspunktet er ændret.
Tilmeldning til arrangementslederen på e-mail arrangementsleder@sundby-sejlforening.dk – eller på mobil 5178 3274 (helst efter kl. 16).
Ved tilmeldningen skal man oplyse barnets alder.
Min hjerteligste tak for deltagelse i min mand, Hans Jønssons, bisættelse; du/I var med til det blev en smuk dag at sige farvel, og alle de gode minder kan vi bevare, i vore hjerter.
Kærligt Ditte Hansson
Se listen over ansøgere til havneplads 2020 (pdf) >>
Hvis du mener, at du har søgt rettidigt i perioden 01/12-2019 til 31/1-2020, og ikke kan se dit navn på listen, bedes du tage kontakt til havneudvalget på mail havneudvalg@sundby-sejlforening.dk.
Vi bestræber os på at dele ledige pladser ud i løbet af februar måned og sender kun mail til dem, der får tildelt plads.
Hilsen
Havneudvalget
Vil du være en del af aktiviteterne omkring SSF’s nye J/70’er?
Sundby Sejlforening har lejet en J/70 sejlbåd af Sejlsportsligaen med forkøbsret. Dette giver mulighed for at følge op på den fantastiske udvikling, der har været de sidste par år omkring vores deltagelse i J/70 klassen, Sejlsportsligaen og afholdelse af WOW-stævnerne.
Tanken er, at den ny klassebåd skal kunne fungere som klubbåd til kapsejlads Læs mere
På generalforsamlingen, søndag den 22. marts, er en lang række bestyrelsesposter på valg. Har du lyst og energi til at yde en ledelsesmæssig indsats for vores forening, så overvej om du vil stille op til valg på generalforsamlingen!
Følgende bestyrelsesposter er iht. vores vedtægter på valg: Læs mere
Torsdag den 30. januar, klokken 19, i Pejsestuen mødes unge og gamle kvindelige sejlere og deres mænd eller partnere.
Oplæg og diskussion:
Gast eller skipper; er du tilfreds med din rolle? Kan I bytte roller? Læs mere
Over tid er det administrative arbejde i foreningen blevet større og stadig mere komplekst. Det gælder både foreningsaktiviteterne og driften af havnen. Mange flere regler er introduceret, f.eks. i forhold til bankerne, kommunen og andre myndigheder. Det har vist sig vanskeligt at få løst alle opgaver vha. frivillig arbejdskraft.
Bestyrelsen har derfor besluttet at ansætte en Havnechef med ansvar for drift og administration af hele foreningen. Denne person rekrutteres ud fra kvalifikationer og kravene til stillingen.
Bestyrelsen vil på medlemsmødet forklare baggrunden for ansættelsen og der vil være mulighed for at stille spørgsmål.
Med sejlerhilsen
Bestyrelsen

For at sikre den bedst mulige sejlsæson i 2020 er det blevet prioriteret, at stikmolen ved mastekranen skal have en nødvendig istandsættelse. Arbejdet påbegyndes 1. februar og forventes afsluttet inden månedens udgang.
Havneudvalget
Jeg må kommentere Verner Dvoracek´s indlæg i sidste blad, som minder mig om den gamle mastekrans skæbne, hvor en lille kreds af ældre medlemmer i 20 år agiterede imod opsætning af en ny elektrisk/hydraulisk kran.
Verner henviser til en artikel i Lynette Nyt 4/11-2018, skrevet af Klaus Schlichter. Ud af fire positive sider refererer han to negative linjer, ved at omtale evt. problemer med forpumpen i ældre dieselmotorer fra 60’erne, hvor nogle gummipakninger evt. skal skiftes. Læs mere

Søndag, den 26. januar 2020, kl. 13, afholder vi foreningens store årlige bankospil:
Billet og plader købes ved indgangen:
Adgangsbillet koster 10 kr.
Plader koster 10 kr. pr. stk.
Der er 8 gennemgående spil, plus 3 ekstraspil, som kan tilkøbes.
Som sædvanlig er der flotte gevinster.
Kom og vær med til en festlig dag, hvor alle er velkomne.

Vi starter mandag den 3. februar og slutter den 30. marts (alle mandage i februar og marts).
Vi mødes hver gang kl. 18:30-20:30 i Skipperstuen.
Du lærer de vigtigste knob og stik, splejsning i flettet og 3-slået tovværk.
Du kan også prøve at flette sjækler og Læs mere
Dansk Sejlunion afholder sammen med Sundby Sejlforening et kursus i kapsejladsregler lørdag, den 29. februar, og søndag, den 1. marts, i Pejsestuen i SSF.
Kurset henvender sig til dig, som er sejler, træner, leder eller bare interesseret i at have et godt kendskab til de grundlæggende kapsejladsregler. Kurset kan blive starten på en karriere som baneleder, dommer eller opmand.
Der er undervisning lørdag fra kl. 9:00 – 21:30 og søndag fra kl. 9:00 – 16:00.
Kapsejladsregelbog samt andet relevant materiale udleveres.
Kursusprisen indeholder forplejning.
Meld dig til senest mandag, den 17. februar >>

Igen i år inviterer seniorerne på årets sidste dag alle foreningens medlemmer til festlig nytårskur med gløgg & æbleskiver fra kl. 11 – 13 i det røde træhus på Ndr. Mole.
Det er mørkt, klamt og koldt, men et sted derude venter foråret og en ny sejlsæson. Hvis du drømmer om at lære at sejle på SSF’s sejlerskole til foråret, er det nu, du skal begynde at kridte skoene. Tilmelding til sejlerskolen åbner nemlig, samtidig med at vi springer ind i det nye år – og den lukker igen, lige så snart ventelisten er fyldt.
“Hjælp, jeg har fået båd” er et kursus for nye medlemmer, der indeholder de elementer, du vil komme ud for som ny eller kommende bådejer.
Kurset er gratis. Der behøves ingen tilmelding, du kommer bare.
Det foregår i “Skipperstuen” over tre mandage i januar:
Mandag d. 6. januar kl. 19 – 21
Mandag d. 13. januar kl. 19 – 21
Mandag d. 20. januar kl. 19 – 21
Du er velkommen med de spørgsmål, du måtte have. Det giver mulighed for, at netop det, du har behov for at vide, bliver belyst.
Claus Rønnow
Sne Cup er en juletradition i Lynetten. Og Sejlklubben Lynetten indbyder igen i år til kapsejlads 2. juledag, hvor man kan se frem til nogle hyggelige timer på vandet. Har du vand under kølen, så er du hermed inviteret til nogle hyggelige timer på vandet i selskab med andre sejlere.
Sidste tilmelding er på selve dagen klokken 9:00, så du kan jo vælge ud fra vind og vejr – og dagsformen! Læs mere

Søndag, den 8. december, kl. 14, tænder julemanden træet i klubhuset med julehygge, sang & musik.
Børnebilletter til entré, æbleskiver, juice og godtepose koster 20 kr. og skal købes i restauranten senest onsdag, den 4. december.
Voksenbilletter til gløgg & æbleskiver koster 30 kr. og købes ved indgangen.
Ifølge foreningens reglementer er unødig brug af el, herunder til opvarmning og køle- og fryseskabe, forbudt, medmindre der er truffet aftale med bestyrelsen (havneudvalget) om betaling og betingelser for brugen. Denne regel gælder også om vinteren, så hvis du bruger el i din båd, have eller skur til f.eks. opvarmning, skal du have lavet en aftale med havneudvalget. Læs mere
Vintersæsonen er nu begyndt, og vores havnefoged Dan har derfor som vanligt med kæder aflåst lågerne i den sydlige ende af parkeringspladsen, ved den sydlige port mod Amager Strandvej samt ved kajakklubben. Det vil således kun være muligt at komme ind på SSF’s område gennem lågen ved hovedporten. Denne låge vil stå åben i restaurationens åbningstid. Uden for åbningstiden skal lågen være låst, men den kan låses op med medlemsnøglen. Læs mere
Havnekontorets åbningstider er uændret
Mandag til onsdag og fredag, kl. 12:00-13:00
Torsdag, kl. 15:00-17:00.
Ring til Dan på 3062 1405 inden for denne tidsperiode, hvis du ikke kan finde ham på havnekontoret.
Dans arbejdstider gældende fra uge 47 til og med uge 13 Læs mere
Husk, at både skal være flyttet fra midterbroen senest den 15. november.
Alle fortøjninger og indhalerliner skal ligeledes være fjernet denne dato.
Havneudvalget

SSF’s Seniorer afholder deres årlige bankospil i Sundby Sejlforenings klubhus, søndag den 17. november, kl. 13.
Læs mere

Ingen jul i SSF uden Eva & Stigs traditionelle sangaften, hvor der synges friskt på sømandsviser og sange. Flere Københavnske Træsejlere kommer forbi & synger med i Pejsesalen den 28. november fra kl. 19 – 21.
Restauranten har medlemstilbud i Pejsesalen: Dagens ret og en øl/vand for 100 kr. Bestil gerne bord på forhånd, hvis I vil spise!
Snak med Dan Trunjér på havnekontoret, tlf. 3258 1424, eller hans havnemobil 3060 1405.
Ved den seneste gennemgang af SSF’s landpladser er der fundet flere fartøjer, hvor vi ikke kan identificere ejeren.
Hvis ejerne ikke kan findes, vil disse herreløse fartøjer, efter endnu en annoncering i Amagerbladet, blive solgt på auktion. Foreningen får på denne måde dækket en del af den manglende pladsleje.
Se på disse fotos her under. Kan du hjælpe med at identificere ejeren? Læs mere
Det landvindingsprojekt, der truer Margretheholm Havns eksistens, er beskrevet i et idépapir, som Miljøstyrelsen har i høring frem til 8. november i år!
I høringsperioden holder By & Havn et borgermøde, hvor projektet bliver præsenteret, og der bliver mulighed for at stille spørgsmål.
Borgermødet afholdes onsdag den 30. oktober 2019 kl. 18-20 på Nordre Toldbold 7. Tilmelding er nødvendig og skal sendes til PFI@byoghavn.dk senest den 25. oktober.
Sidste frist 8. november
Vil du blande dig med forslag eller kommentarer til det store landvindingsprojekt på Lynetteholmen, er sidste frist fredag den 8. november.

Preben ‘Vognmand’ Jacobsen var en af hovedkræfterne bag oprettelsen af Margreteholm Havn og Sejlklubben Lynetten for fyrre år siden i et sumpet hul bag Amagerforbrændingen.
Står det til By & Havn, lukker (eller flytter) Margretheholm Lystbådehavn i 2023.
Læs hvad Klaus Schlicter skriver på minbaad.dk >>
Se byplanlæggernes vilde drømme >>

Dagene bliver kortere & temperaturen mærkbart lavere, master rigges af & bæres i skuret, græsset studses på vinterpladserne og enkelte både står allerede i stativ.
Lørdag den 26. oktober haler vi standeren! Læs mere
Kontoret holder ekstraordinært åbent torsdag, den 10. oktober, kl. 19:00-20:30, i stedet for den 3. oktober, hvor der som bekendt var medlemsmøde.

Igen i år prøver vi at sejle til Københavns havn uden master, og i år bliver det til Bådklubben Valby (BKV) ved Sluseholmen, hvor vi lægger til og går en tur og ser på de store forandringer, der er sket inden for de sidste år.
Vi mødes til skippermøde ved mastekranen søndag den 13. oktober, kl. 10, hvor vi hører om turen og får en lille én inden afgang.
Frokosten spiser vi i BKV’s klubhus. Bindende bestilling af lækkert smørrebrød til 25 kr. stykket skal ske til Lillian Green på tlf. 2483 6563 senest den 7. oktober. Øl & vand koster en 10 kr.
Hvis man ønsker at transportere sig til Valby på anden vis, forventer vi at være fremme ved 12-tiden.
Lillian
Torsdag den 3. oktober, kl. 19, mødes SSF’s medlemmer og vores folkevalgte i klubhuset.
Overskriften for aftenens forhåbentligvis inspirerende debat er vedligeholdelse og den fortsatte udbygning af vores smukke havn:
Vandstanden i kanalen er ringe og kanalens moler er i dårlig stand.
Det samme gælder den lille, (men uundværlige!) stikmole ved mastekranen. Træværket er ved at forsvinde. Bestyrelsen er bekymret for, om den undermineres og derved skal støbes op på ny. Dette vil være meget bekosteligt. At få rammet nyt træværk ned omkring stikmolen er derfor en prioritet.
En del af træværket på søndre mole er sprødt som knækbrød.
Det gamle slæbested på søndre
Nu, hvor vi har besluttet, at det gamle slæbested på søndre er nedlagt, skal vi ha’ nogle ideer på bordet om, hvordan vi så kan bruge de muligheder, der er i stedet.
Der skal nedsættes et udvalg, der kan arbejde med disse forslag og lave en indstilling til generalforsamlingen om stedets muligheder.

Der var fart på de unge i weekenden, med 50 unge sejlere i ti J/70’ere på vandet samtidigt, på små, hurtige baner og masser af manøvrer. Det er supergod træning og forrygende at opleve fra en gummibåd midt i det hele. Læs mere
6. apr. 2020:
Pga. Coronavirus-situationen er tilmelding til nattevagt i sæson 2019-2020 ikke længere mulig.
Efteråret er over os, og vintersæsonen truer. Snart skal din båd rigges af og på land – og du skal gå dine nattevagter, hvis du har plads på foreningens område i vinterperioden.
Nattevagtsperioden begynder 1. oktober 2019 og slutter 30. april 2020. Som noget nyt kan du i år tilmelde dig digitalt: Tjek hvornår der er ledige vagter i den digitale vagtkalender, udfyld en formular med den ønskede dato og tryk på send.
Der blev gået til stålet i weekenden, både i den lette luft, i tågen, i det fantastiske køkken i DMI, til middagen i klubhuset, Jesper & Kristians pølsebod og præmieuddelingen. Læs mere
SSF’s medlemmer vil få mulighed for at prøve at sejle J/70 på onsdag, den 25. september, idet Sejlsportsligaen stiller deres både til rådighed for os om eftermiddagen/aftenen. Både hjælpere til WOW-stævnet og andre SSF-medlemmer er velkomne!
Vi kan disponere over 3-4 både mellem kl. 16 og 18 og de resterende efter ca. kl. 18.
Planen er, at vi mødes kl. 16 ved DMU, hvor vi laver nogle besætninger og rigger et antal både til svarende til, hvor mange der møder op.
Der vil så vidt muligt være en erfaren J/70-sejler på alle hold. Hvis du først kan møde op senere, finder vi ud af det.
Vi vil lægge en op/ned-bane med gate som i Sundby Cup, så vi kan lave nogle ’for sjov’-sejladser. Da alle er nye i bådtypen, og vi sejler i lånte fartøjer, skal vi tage ekstra hensyn og ikke ’sejle på reglerne’.
Vi sejler selvfølgelig kun, hvis vejret er til det, da vi ikke skal have nogen skader på bådene. (fcoo.dk siger Ø, 4-6 m/s; webred.). Deltagerne er selv ansvarlige for en evt. selvrisiko i tilfælde af, at der påføres skader på bådene.
Evt. spørgsmål kan rettes til mig.
Med venlig hilsen
Claus Brask Thomsen
Havnekontoret: 3259 3580
SSF Kontor & vagtlokale: 3259 3580
Restaurant Sundby Sejl (reservation): 4588 7777
SSF Kontoret er normalt åbent for indmeldelse i SSF samt spørgsmål til havneudvalget den første og sidste torsdag i måneden, fra kl. 19.00 til kl. 20.30.
Læs mere her
Denne webside bruger cookies. ved at navigere rundt på siden accepterer du vores brug af cookies.
Godkend indstillingerGiv ikke tilladelseIndstilingerWe may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.
Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.
These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.
Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refuseing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.
We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.
We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.
We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.
Google Webfont Settings:
Google Map Settings:
Google reCaptcha Settings:
Vimeo and Youtube video embeds: