Nattevagt – hvad er nu det og hvordan
Vagtordningen omfatter alle medlemmer over 18 år og under 70 år, der har plads på foreningens område i nattevagtsperioden. Dette gælder ejere af alle fartøjer (inkl. trailerbåde, joller, kajakker, osv.) med plads i havnen eller på land i vinterperioden, uanset om fartøjet rent faktisk er på havnens område.
Hvert medlem skal melde sig til to nattevagter, dog er medlemmer over 65 år fritaget for den ene.
Nattevagtsperioden starter 1. oktober og slutter 30. april.
Hvordan afvikles vagten
Du skal være medlem af SSF for at kunne gå vagt og du skal have en medlemsnøgle. Ellers kan du ikke få adgang til Skipperstuen, der fungerer som vagtlokale, og til vagtskabet med telefon, walkie-talkies, lygter og kaffe/te. Medlemsnøgler kan købes på havnekontoret i åbningstiden eller ved foreningens kontortid.
Når I møder på vagten, skal en af jer ringe til ”vagttelefonen”. Opkaldet skal foretages fra telefonen i vagtskabet senest kl. 22.15. Nummeret der skal ringes til, kan du se i vagtskabet.
Når vagten afsluttes, skal der igen ringes til ”vagttelefonen”. Dette opkald skal også foretages fra telefonen i vagtskabet, tidligt kl. 05.30. Dette opkald må ikke foretages af det samme medlem, som ringede ved vagtens start.
Når det sidste opkald foretages, er I meget velkommen til at nævne evt. observationer på vagten, så vi har en mulighed for at afhjælpe evt. problemer den efterfølgende dag.
Når vagten er meldt ind, skal vagten sørge for, at samtlige porte/gitterdøre på området er låste.
Husk at udfylde vagtsedlerne i den blå mappe, også på bagsiden med klokkeslæt og observationer.
De to telefonopkald I skal foretage fra vagttelefonen, vil blive modtaget af en telefonsvarer. Det vil dog tydeligt fremgå af telefonsvareren, at opkaldet er sket fra vagtelefonen og på hvilket tidspunkt.
Hvis
- opkaldene ikke foretages fra vagtstuen
- og det første opkald ikke er foretaget senest kl. 22.15
- og de sidste opkald ikke er foretaget efter kl. 05.30
- og de to opkald ikke er foretaget af to forskellige medlemmer
vil ingen af medlemmerne på vagten blive godskrevet for gået vagt
Ved akut opståede problemer under vagten, kan du/I kontakte Tom Høst på tlf. 27 73 08 63
Du kan tilmelde dig dine nattevagter på 2 forskellige måder
Den gammelkendte
- I Skipperstuen/medlemslokalet i klubhuset er der et skab, hvor din medlemsnøgle passer. Her finder du vagtsedler til udfyldelse. Samme sted hænger en kalenderoversigt over ledige vagtdatoer.
- Find de datoer, hvor du ønsker at afvikle dine nattevagter, udfyld vagtsedler og aflever sedlerne i postkassen lige under oversigtstavlen.
- På samme opslagstavle hænger oversigt over, hvornår de enkelte medlemmer går vagt. Her skal du selv tjekke, at du har fået de ønskede nattevagtsdatoer.
Den digitale
- I den digitale vagtkalender kan du se, hvornår der er ledige nattevagtsdatoer. Hvis datoen er farvet mørkerød er vagten optaget. Er den gul er der en ubehandlet ansøgning.
- Find de datoer, hvor du ønsker at afvikle dine nattevagter, udfyld og send formularen.
- Når vi har registreret dine nattevagtsdatoer, får du en bekræftelse på e-mail.
Ønsker om nattevagtsdato skal afleveres/indsendes senest 8 dage før den ønskede vagtdato.
OBS! Bestyrelsen har besluttet, at et medlem højst kan gå i alt 4 vagter. Heraf er de 2 af vagterne medlemmets egne.
Der skal jo være mindst 2 personer på vagt, så hvis du 3-5 dage før din vagt stadig er den eneste, der har ansøgt om vagt den pågældende dato, vil du 3-5 dage før den ønskede vagtdato få besked via e-mail eller telefon om, at vagten er annulleret. Du må så finde en anden dato for din vagt.
Øvrige informationer fremgår af Vedtægter og reglementer for Sundby Sejlforening, side 16.